غفاری: در قتل «هویدا» فقط تماشاچی بودم غفاری: در قتل «هویدا» فقط تماشاچی بودم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / غفاری: در قتل «هویدا» فقط تماشاچی بودم

غفاری: در قتل «هویدا» فقط تماشاچی بودم

خبرگزاری ایرنا: هادی غفاری مبارز سیاسی قبل از انقلاب می گوید هیچ نقشی در پرونده امیرعباس هویدا نداشته و هیچ کس جز خدا و خلخالی نمی داند قاتل او کیست. او گفت که با اجازه امام (ره) جنازه هویدا را به خارج بردند و هم اکنون در عکا- منطقه تحت سلطه اسرائیل- دفن است.

غفاری: در قتل هویدا فقط تماشاچی بودم

بخشی از گفتگو با هادی غفاری:

علی رغم اینکه بارها در مصاحبه ها و نوشته ها تاکید کرده اید نمی دانید چه کسی هویدا را کشته است ولی اکثریت شما را ضارب نخست وزیر پهلوی می دانند.

غفاری: من هیچ نقشی در این پرونده نداشتم، هرکس این حرف را می گوید او را به روز قیامت حواله می دهم. جرمم فقط این بود که در دادگاه علنی ۱۰ دقیقه به عنوان تماشاچی حضور داشتم. من اسمم از خودم بزرگتر است. آنها منتظر هادی غفاری بودند تا به دادگاه رسیدم یکی از آقایان دادگاه بلند شد و من را در صف اول دادگاه جای داد و نزدیک هویدا نشاند.

بعد که تقریبا دادگاه داشت تمام می شود و متهم را بیرون بردند، بلند شدم رفتم، این همه ماجرا بود. اما اینکه قاتل هویدا کیست، قاتل کسی است که حکم را می دهد و حکم را جناب آقای خلخالی دادند. من نه می خواهم دفاع و نه خدشه ای وارد کنم.

حدس می زنید ضارب هویدا چه کسی باشد؟

غفاری: هیچ کس جز آقای خلخالی و خدا نمی داند چه کسی هویدا را کشته است هر کس (چیزی) بگوید دروغ گفته است.

اما مرحوم خلخالی در خاطراتشان گفته اند که هویدا را یکی از روحانیان حاضر در جلسه دادگاه کشته است؟

حتما بخوانید:  کلاهبرداری با حراج پراید ۱۸ میلیونی

غفاری: به غیر از من، ۸ یا ۹ روحانی در دادگاه حضور داشتند! اسمی نمی برم که کسی را متهم شود. به عکس ها نگاه کنید مرحوم آیت الله شاه آبادی کنار دیوار نشسته اند و چند روحانی دیگر (در دادگاه حضور دارند)، من کسی را متهم به انجام این کار نمی کنم.

محمد توسلی از نهضت آزادی در فیلمی که منتشر شده، به نقل از دیگران می گوید که غفاری ضارب هویدا است.

غفاری: فیلم توسلی را ندیدم، اما فیلم ابراهیم یزدی را دیده و با خودش هم صحبت کردم او را فردی راستگویی می دانم. او اسمی از بنده نبرده است. آقای خلخالی و هویدا هر دو با هم از جلسه دادگاه بیرون رفتند و دیگر کسی چیزی ندید. هرکس در این مورد سخنی بگوید دروغ گفته است. (این موضوع را) فقط خدا می داند و خلخالی و هویدا.

گفته می شود که هویدا در بهشت زهرا تهران خاک شده است.

غفاری: دروغ می گویند. چون مطلع هستم که جنازه هویدا توسط اعضای خانواده وی از ایران برده شد. با اجازه امام، جنازه هویدا را به خارج بردند و هم اکنون در عکا – اسرائیل- دفن است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *