فحاشی خفیفِ عیله مکرون در روزنامه اصولگرا فحاشی خفیفِ عیله مکرون در روزنامه اصولگرا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / فحاشی خفیفِ عیله مکرون در روزنامه اصولگرا

فحاشی خفیفِ عیله مکرون در روزنامه اصولگرا

روزنامه اصولگرای وطن امروز در یادداشتی به اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه درباره لبنان واکنش تندی نشان داد و آن را «مکر ژیگول» خواند!

فحاشی خفیفِ عیله مکرون در روزنامه اصولگرا

این روزنامه نوشت: 

سفر عجولانه هفته گذشته امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به بیروت و سخنان تحریک‌آمیز وی درباره اصلاحات در لبنان، دیروز رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت و با افزایش آشوب‌های خیابانی در لبنان، وی اعلام کرد: مقامات لبنان باید به درخواست مردم برای انجام اصلاحات عمل کنند و معترضان باید خواسته‌های خود را در خیابان‌ها به طور مشروع بیان کنند.

فر رئیس‌جمهور فرانسه به بیروت و پیرو آن بحث‌ها و حواشی‌ای که در پی داشت باز هم این واقعیت را به اثبات رساند که جریان غربگرا به دنبال ثبات و آرامش در منطقه و بالاخص لبنان نیست.

اگر چه بعضا در دوره ترامپ شاهد برخی رفتارهای انتقادی از سوی مقامات فرانسوی به رویه آمریکا هستیم اما آنچه نهایتا در عمل رخ داده، این است که فرانسوی‌ها روابط خارجی خود را در منطقه برمبنای دنباله‌روی از آمریکا بنا نهاده‌اند. بر این اساس می‌توان گفت سفر مکرون به لبنان و اظهاراتش درباره انجام اصلاحات، خواسته آمریکا و در راستای قدرت گرفتن جریان ۱۴ مارس است.

از آنجا که دولت فعلی دست به اصلاحات اساسی در زمینه مقابله با فساد ‌زده و دولتی برآمده از اعتراضات مردمی به فساد است، گویا وجود دولتی با این رویکرد در لبنان در تضاد با منافع جریان غربگراست. به هر حال روابط فرانسه با کشورهای مرتجع منطقه و صهیونیست‌ها نیز ایجاب می‌کند این کشور در جهت منافع آنها در لبنان هم نقش‌آفرینی کند؛ همانند مساله رشوه عربستان به پادشاه اسپانیا که منجر به تبعید خود خواسته وی شد، طبیعتا مسائل مالی با این دست کشورها بر تصمیمات سران اروپایی اثرگذار خواهد بود. علاوه بر این تغییر وضع موجود در لبنان دست فرانسه را برای نفوذ در ارکان قدرت باز خواهد کرد. همه این موارد می‌تواند منجر به این شود که نیت سفر مکرون به لبنان و حرکت در مسیر تنش‌آفرینی در لبنان مشخص شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  راننده اتوبوس خبرنگاران برای همیشه محروم شد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *