فکری: بدون وزرای پرسپولیسی هم که باختند فکری: بدون وزرای پرسپولیسی هم که باختند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / فکری: بدون وزرای پرسپولیسی هم که باختند

فکری: بدون وزرای پرسپولیسی هم که باختند

خبرورزشی: محمود فکری که این روزها انتقادات بسیار تندی علیه فرهاد مجیدی مطرح کرده است به کمیته اخلاق رفت تا در خصوص اتفاقات حاشیه ای بازی نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن که چند بازیکن تیمش را به اتهام کم کاری کنار گذاشته شد توضیح بدهد. محمود فکری به آخرین وضعیت خود در نفت مسجد سلیمان، عدم موفقیت استقلال در لیگ برتر و جام حذفی و … اشاره کرده است. متن کامل این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

فکری: بدون وزرای پرسپولیسی هم که باختند

علت حضورتان در کمیته اخلاق چه بود؟

به هرحال نتیجه بازی ما ذوب آهن باعث شد یک تیم در لیگ بماند و دیگری سقوط کند . رفتیم و توضیحات لازم را در این زمینه ارائه کردیم .

بعداز بازی نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن شما عنوان کردید به چند بازیکن مشکوک هستید و آنها را کنار گذاشتید.

بله البته من اسم نیاوردم. گفتم چند بازیکن مشکوک بودند و باید کمیته اخلاق ورود کند تا مشخص شود داستان چه بوده است. به هرحال همان بازی باعث شد یک تیم در لیگ برتر بماند و تیم دیگری سقوط کند. متاسفانه در فوتبال ما همه می‌گویند درونش فساد است ولی هیچ کس قبول ندارد که این فساد از کجا و توسط چه کسانی نشات می‌گیرد. فساد که یکباره از آسمان نمی‌آید پس این همه فساد از کجا می‌آید خدا می‌داند.

آیا شما مستنداتی دارید که به کمیته اخلاق ارائه دهید؟

شاید مستندانت فیزیکی وجود نداشته باشد اما خیلی مسایل و شواهدی وجود دارد که در آن بازی یک سری اتفاقاتی افتاد. حالا این اتفاق‌ها روز بد بازیکن بود یا اینکه نه …! همه مردم و مسولانی که بازی را دیدند نمی‌توانند اشتباه بکنند و بگویند که موضوعی نبوده است! مثل یکسری بازی‌های که به هر حال در استقلال بودیم. شاید دلیل و مدرک نداشته باشیم ولی خیلی‌ها هستند که هنوز وقتی ما را می‌بییند می‌گویند در فلان بازی خاص اتفاقات مشکوک رخ داد.

حتما بخوانید:  احتمال برخورد سیارکی به زمین در سوم مرداد!

یعنی معتقدید در استقلال هم برخی بازیکنان در برخی بازی‌ها مشکوک بودند؟

بعضی بازی‌ها که نه! یک بازی بود که خیلی هم به چشم آمد. همه ایران گفتند آن یک بازی مشکوک بود. حالا اگر ما بخواهیم بازش کنیم می‌گویند فلانی می‌خواهد بهانه بیاورد و از این قبیل داستان‌ها اما واقعیت آن چیزی است که اتفاق افتاده است.

اما اتفاقا اگر شفاف سازی کنید شاید مراجع به آن رسیدگی کنند.

متاسفانه رسیدگی نمی‌شود. در همین کمیته انضباطی و اخلاق کسانی می‌روند و به آنها ظلم می‌شود. این افراد نمی‌توانند ظلم را طاقت بیاورند و تحمل کنند بنابراین علیه بی عدالتی‌ها حرفی را می‌زنند و در نهایت چون آدم‌های مظلومی‌هستند محکوم می‌شوند. آدم‌هایی که حقشان را می‌خواهند براساس فشار بازی می‌آیند مصاحبه می‌کنند و در نهایت همان آدم محروم می‌شود. متاسفانه الان این شکلی است و آدم‌هایی که فاسد هستند و فوتبال را به سمت کثافت کاری، دلالی و … بردند یا می‌برند اصلا سمت کمیته انضباطی و اخلاق دعوت نمی‌شوند.

شما در راستای مبارزه با فساد آن استوری جنجالی را بعد از فینال جام حذفی گذاشتید؟

کاش دولت یک هفته دیرتر جا به جا می‌شد تا جهرمی‌ و سلطانی فر دوباره توسط آقایان بهانه شکست و از دست رفتن جام می‌شدند اما متاسفانه دولت تغیییر کرده و نمی‌توانند مردم را با وزیر پرسپولیسی گول بزنند. الان راه فریب مردم این شده که محمود فکری استوری گذاشته و کنایه زده است. حالا خوب است ما استوری را قبل از بازی نگذاشتیم اگر قبل از بازی می‌گذاشتیم مقصر از دست رفتن جام هم محمود فکری می‌شد. این آدم‌ها بالاخره چوبش را می‌خورند خیلی هم بی سر و صدا اما متاسفانه دودش فقط به چشم طرفداران واقعی استقلال می‌رود.

حتما بخوانید:  اسرائیل: حمله به سوریه پیام واضحی برای ایران بود

اگر به عقب برگردیم همه ایران می‌دانند چه اتفاقاتی افتاد و اینکه چه کارهای کردند. ما در استقلال وقتی برد هم می‌آوردیم مورد شدیدترین انتقادت بودیم اما الان دو تا جام را از دست داده اند (هم لیگ برتر و هم جام حذفی) اما هیچ کس حرفی نمی‌زند. من دلم برای طرفداران واقعی استقلال می‌سوزد که باید یکسری چیزها را تحمل کنند.

برخی با توطئه و کودتا به استقلال آمدند. آدم‌هایی را اجیر کردند تا با فحاشی به ما به اهدافشان برسند. شما ببینید زمان ما هر اتفاقی می‌افتاد خیلی‌ها راحت منتقد بودند و مصاحبه انتقادی می‌کردند اما الان چرا پیشکسوتان استقلال سکوت کرده‌اند؟! برای اینکه با شدیدترین فحاشی‌ها و بی‌احترامی‌ها روبرو می‌شوند. اگر تیم ایراد داشته باشد و کسی نتواند انتقاد کند آن ایرادها که برطرف نمی‌شود. آن ایرادها می‌ماند و بدتر هم می‌شود.

شما حساب کنید در این ۳-۲ سال اخیر فقط لقمه‌های آماده مربیان دیگر را گرفتند؛ لقمه آماده شفر، لقمه آماده استراماچونی و لقمه آماده محمود فکری. جالب اینجاست که هیچ اتفاق مثبتی هم نتوانستند ایجاد کنند و فقط با بهانه‌های مختلف و فحاشی‌های زننده فرار رو به جلو کردند.

فضای مجازی را اجیر و یک ارتش فحاش درست کردند تا به هر کس منتقدشان است حمله کنند. شما مطمئن باشید علاوه بر آقایان، کسانی که در فضای مجازی فحاشی می‌کنند هم چوبش را می‌خورند. ضمن اینکه فحاشی‌ها به خانواده خودشان برمی‌گردد. این فضاها که درست شدنی نیست ولی خدا کند که بدتر از این نشود؛ گرچه به نظرم بدتر هم می‌شود. در هر حالت متاسفانه کسانی که فضای ورزش ما را به این سمت بردند خیلی موفق بودند؛ فضای توطئه، دروغ و فحاشی و …

حتما بخوانید:  زندگی ۱۵ماهه زن شیرازی با جنازه مومیاییِ همسر

استقلال متاسفانه گیر یک معضل بزرگ افتاده و تا وقتی برطرف نشود حالا حالاها باید با این مسایل روبرو شود.

پرواضح منظورتان چه کسانی است! از شکایت واهمه‌ای ندارید.

من اسمی‌از کسی نیاوردم ولی کسانی بودند که با هر باخت و شکست، جهرمی‌و سلطانی فر را مقصر معرفی می‌کردند. الان این دو وزیر در بازی فینال نبودند دیگر مقصر چه کسی است؟! هر کسی حرفی دارد بیاید بزند و دلایل ناکامی‌را بگوید؛ همانطور که خیلی‌ها زمان من انتقاد می‌کردند. الان هم که ما انتقاد داریم به کسی فحاشی نمی‌کنیم. این همه به ما انتقاد می‌شود کسی را کمیته اخلاق دعوت نمی‌کنند و از کسی شکایت نمی‌شود. حالا ما انتقاد کردیم می‌خواهند شکایت کنند، اشکالی ندارد شکایت کنند.

در این خصوص حرف دیگری دارید؟

فقط اینکه ما باید خودمان را برای مصاف‌های کثیف در فوتبال ایران آماده کنیم. امیدواریم درست شود اما به نظرم درست بشو نیست و هرچه هم می‌گذرد به سمت فاجعه‌های بدتر می‌رود …

شما در نفت مسجد سلیمان می‌مانید؟

نشستی دو روز پیش با مسئولان باشگاه داشتم. باید ببینم شرایط چگونه پیش می‌رود. یکسری ساختارها در باشگاه مسجد سلیمان ایراد دارد که باید اصلاح شود. بحث‌های مالی هم باید مشخص شود. اگر این موارد صورت نگرد کار سخت می‌شود. به هر حال وقتی محمود فکری به آنجا می‌رود مردم توقع دارند به تنهایی خیلی کارها را انجام دهد و مطمئنا یک نفر نمی‌تواند به تنهایی همه این موارد را حل و فصل کند. حالا ان شاءالله مشکلات کمتر شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *