قانون جدید AFC به نفع تیم‌های متمول عربستانی قانون جدید AFC به نفع تیم‌های متمول عربستانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / قانون جدید AFC به نفع تیم‌های متمول عربستانی

قانون جدید AFC به نفع تیم‌های متمول عربستانی

ایسنا: کمیته برگزاری مسابقات در کنفدراسیون فوتبال آسیا با افزایش شمار بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان آسیا موافقت کرد.

به نقل از الشرق الاوسط، استفاده از بازیکنان خارجی در قاره آسیا متفاوت است به طوری که در لیگ عربستان هر تیمی اجازه استفاده از ۷ بازیکن خارجی را دارد این درحالی است که در لیگ قطر از ۴ بازیکن استفاده می‌شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اجازه حضور ۴ بازیکن خارجی را در لیگ قهرمانان آسیا به هر تیمی می داد که این با اعتراض تیم های عربستانی همراه شد.

کمیته برگزاری مسابقات در AFC با افزایش شمار بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان آسیا موافقت کرد به طوریکه هر تیمی می تواند طبق قانونی که در لیگ آن کشور وجود دارد از بازیکنان خارجی خود در لیگ قهرمانان استفاده کند که قطعا این قانون به سود تیم های عربستانی خواهد بود.

البته طبق اعلام AFC سهمیه سه بازیکن خارجی و یک بازیکن آسیایی تا پایان سال ۲۰۲۲ همچنان اجرا خواهد شد و افزایش شمار خارجی ها در سال ۲۰۲۳ اجرایی خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با افزایش فهرست تیم های از ۳۰ بازیکن به ۳۵ موافقت و اعلام کرد تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ هر تیمی در هر رقابتی می تواند از ۵ تعویض بهره گیرد.

قطعا این قانون به ضرر کشورهای مثل ایران است که تیم های حتی در جذب یک بازیکن خارجی باکیفیت هم ناتوان هستند و به این ترتیب قهرمانی در لیگ قهرمانان برای نماینده های ایران دست نیافتنی تر خواهد شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  پرهیز رهبر انقلاب از خوردن میوه به خاطر فقرا

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *