قهرمان در کَن؛ فصل درخشش دوباره فرهادی؟ قهرمان در کَن؛ فصل درخشش دوباره فرهادی؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / قهرمان در کَن؛ فصل درخشش دوباره فرهادی؟

قهرمان در کَن؛ فصل درخشش دوباره فرهادی؟

برترین‌ها: مدیران جشنواره کن، فیلم‌های هفتاد و چهارمین دوره این رویداد معتبر سینمایی را اعلام کردند و نام فیلم «قهرمان» نهمین ساخته اصغر فرهادی در بخش مسابقه این دوره به چشم می‌خورد.

اصغر فرهادی که با کسب دو جایزه اسکار (برای دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده»)، یک خرس طلایی جشنواره فیلم برلین (برای فیلم «جدایی نادر از سیمین») و جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم کن (برای فیلم «فروشنده») پرافتخارترین فیلمساز حال حاضر سینمای ایران محسوب می‌شود، با انتخاب فیلم «قهرمان» برای چهارمین بار به بخش مسابقه جشنواره کن می‌رود.

قهرمان در کَن؛ فصل درخشش دوباره فرهادی؟

پیشتر او با فیلم‌های «گذشته»، «فروشنده» و «همه می‌دانند» در بخش مسابقه جشنواره کن حضور داشت. حاصل این حضور کسب جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم «فروشنده» در سال ۲۰۱۶ بود. برنیس بژو بازیگر فیلم «گذشته» هم سال ۲۰۱۳ جایزه بهترین بازیگر زن و شهاب حسینی بازیگر فیلم «فروشنده» سال ۲۰۱۶ جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره کن گرفته بودند.

از سینماگران ایرانی عباس کیارستمی با پنج بار حضور فیلم‌هایش در بخش مسابقه کن («زیر درختان زیتون»، «طعم گیلاس»، «ده»، «کپی برابر اصل» و «مثل یک عاشق») رکوردار حضور در بخش مسابقه کن است.

از جشنواره کن در کنار ونیز و برلین به عنوان معتبرترین جشنواره‌های سینمایی دنیا نام برده می‌شود.

آقای فرهادی ساخت فیلم «قهرمان» را پاییز سال گذشته در سکوت خبری در شهر شیراز به پایان برد. او در تهیه این فیلم بار دیگر با الکساندر ماله‌گی، سینماگر فرانسوی همراه است.

قهرمان در کَن؛ فصل درخشش دوباره فرهادی؟

آقای ماله‌گی در تهیه فیلم‌های «گذشته»، «فروشنده» و «همه می‌دانند» نیز با اصغر فرهادی همکاری کرده بود. امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، احسان گودرزی و سارینا فرهادی همراه برخی چهره‌های جدید بازیگران اصلی فیلم «قهرمان» هستند که از فضا و داستان آن تاکنون اطلاعات چندانی منتشر نشده است.

حتما بخوانید:  نامه ظریف به رهبری درباره گاندو تائید شد

قهرمان در کَن؛ فصل درخشش دوباره فرهادی؟

گزارش شده است که اصغر فرهادی برای نظارت بر انجام امور فنی آماده‌سازی فیلم «قهرمان» از جمله میکس آن در شهر پاریس به سر می‌برد.

این برای چهارمین بار است که فیلم‌های اصغر فرهادی نخستین بار خارج از ایران به نمایش درمی‌آیند. او پس از فیلم «جدایی نادر از سیمین» در جشنواره فیلم فجر ایران شرکت نکرده و مراحل آماده‌سازی آثارش معمولاً به گونه‌ای انجام شده که برای نمایش در جشنواره فیلم کن به سرانجام برسند.

قهرمان در کَن؛ فصل درخشش دوباره فرهادی؟

اصغر فرهادی از سال ۲۰۱۳ و پس از موفقیت‌های خیره‌کننده «جدایی نادر از سیمین» به صورت متناوب در داخل و خارج از ایران فیلم ساخته است. با این همه موفقیت فیلم‌هایی که در داخل ایران ساخته، به مراتب بیشتر از فیلم‌های ساخته شده‌اش در خارج از کشور بوده است.

آخرین فیلم به نمایش درآمده از او فیلم «همه می‌دانند»، باوجود نمایش به عنوان فیلم افتتاحیه دوره هفتاد و یکم جشنواره کن در سال ۲۰۱۸ نتوانست موفقیت چندانی به دست آورد. پس از آن فیلم، آقای فرهادی ترجیح داد فیلم بعدی‌اش را بار دیگر در ایران بسازد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *