قهر ایران و هلند؛ اخراج دو وابسته در آمستردام، احضار سفیر در تهران قهر ایران و هلند؛ اخراج دو وابسته در آمستردام، احضار سفیر در تهران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / قهر ایران و هلند؛ اخراج دو وابسته در آمستردام، احضار سفیر در تهران

قهر ایران و هلند؛ اخراج دو وابسته در آمستردام، احضار سفیر در تهران

شب گذشته رویترز، در خبری نوشت که سرویس اطلاعات هلند اعلام کرد که دو وابسته سفارت ایران در هلند را اخراج کرده است.

سخنگوی ای آی وی دی (AIVD) ، سرویس اطلاعاتی هلند، گفت: من اخراج دو وابسته، از سفارت ایران، از هلند را تأیید میکنم. اما هیچ جزئیات دیگری از این مسئله اعلام نمی کنیم.

در ادامه، وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند، این اقدام را محکوم و سفیر هلند در تهران را احضار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن غیر منطقی و فاقد وجاهت قانونی دانستن اقدام دولت هلند، افزود: انتظار داریم مقامات این کشور، به جای ایراد اتهامات ناوارد و ناروا به دیگران، باید به تعهدات بین المللی خود در قبال دستگیری و محاکمه عناصر تروریستی که حتی از سوی پلیس اینترپل هم برای آنها اخطار قرمز (Red Notice) صادر شده است، عمل نموده و در خصوص پناه دادن به اعضای تروریست و جنایتکار گروهک منفور منافقین که دست آنان به خون مردم ایران آلوده است، توضیح دهد.

همچنین شرکت هوایی KLM هلند یک روز پس از انتشار خبر اخراج دیپلمات‌های ایرانی از آمستردام و ساعاتی پس از احضار سفیر هلند به وزارت خارجه جمهوری اسلامی، از قطع قریب‌الوقوع پرواز تهران-آمستردام خبر داد.

KLM اعلام کرده که به دلیل منفی بودن برآیند مالی ایجاد خط پروازی میان تهران و آمستردام، تصمیم گرفته که آخرین پرواز این خط ۳۱ شهریور از تهران بلند شود و ۱ مهر در هلند بر زمین بنشیند. از ۲ مهر این خط هوایی تعطیل است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  چهارمین شکست پیاپی شاگردان آلکنو در لیگ ملت‌ها

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *