قیمت برنج و سیب‌زمینی از دسترس خارج شد قیمت برنج و سیب‌زمینی از دسترس خارج شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / قیمت برنج و سیب‌زمینی از دسترس خارج شد

قیمت برنج و سیب‌زمینی از دسترس خارج شد

برترین‌ها: در حالی قیمت برنج با یک افزایش بی‌سابقه رو به رو شده که نایب رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی خبر داد که قیمت سیب زمینی در میدان کیلویی ۹ تا ۱۵ هزار تومان رسیده است.

قیمت برنج و سیب زمینی از دسترس خارج شد

برنج ۹۲ هزار تومان شد

دبیر انجمن واردکنندگان برنج قیمت کنونی هر کیلو برنج هندی و پاکستانی در بنادر را ۲۵ تا ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو برنج هندی در خرده فروشی‌ها ۳۰ تا ۳۴ هزار تومان، برنج پاکستانی ۳۲ تا ۳۶ هزار تومان، برنج طارم ۶۳ تا ۹۲ هزار تومان، شیرودی ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان و ندا ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان بوده که نسبت به ماه های اخیر ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان افزایش داشته است.

قیمت برنج و سیب زمینی از دسترس خارج شد

کاهش ۴۰ درصدی عرضه سیب زمینی در میادین

نایب رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی خاطر نشان کرد: قیمت سیب زمینی در میدان کیلویی ۹ تا ۱۵ هزار تومان است و وقتی به واحد‌های فروش می‌آید حداقل به کیلویی ۲۰ هزار تومان نیز می‌رسد، این قیمت از توان خرید مصرف‌کنندگان خارج است.

به گفته این فعال صنفی، همواره در این مقطع از سال سیب‌زمینی، از جنوب کشور به بازار می‌آمد و قیمت سیب‌زمینی کهنه را کاهش می‌داد، اما بارندگی، سرما و سیل باعث شد سیب زمینی بندر دیر توزیع شود در نتیجه شاهد گرانی و کمبود سیب‌زمینی در بازار هستیم.

مرادیان با اشاره به قاچاق سیب‌زمینی، تصریح کرد: سیب‌زمینی صادر می‌شود و بهتر است دولت در این زمینه باحساسیت بیشتری ورود کند. آنچه مسلم است کمبود و گرانی سیب‌زمینی حداقل تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید:  ترامپ: از همه می‌خواهیم ایران را منزوی کنند

وی با اشاره به پایین بودن کیفیت سیب‌زمینی کیلویی ۱۱ هزار تومان، افزود: کیفیت سیب‌زمینی کیلویی ۲۰ هزار تومان نیز مرغوب نیست و مشتریان با رضایت خاطر این محصول را خریداری نمی‌کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *