ماجرای ادامه‌دار استعفای نمایندگان اصفهان ماجرای ادامه‌دار استعفای نمایندگان اصفهان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ماجرای ادامه‌دار استعفای نمایندگان اصفهان

ماجرای ادامه‌دار استعفای نمایندگان اصفهان

بعد از دستور دیشب رئیس‌جمهور برای تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود نمایندگان اصفهان استعفای خود از مجلس را پس گرفتند و همین موضوع باعث شده که نمایندگان خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد به این موضوع اعتراض و در جایگاه هیات رئیسه مجلس تحصن کنند و این تحصن ادامه دارد.

مشکل نمایندگان اصفهان حل شد

نایب رئیس مجلس گفت: مشکل نمایندگان اصفهان حل شده است.

پزشکیان گفت: بر این اساس وکلای ملت، برای دعوت از نمایندگان اصفهان به صحن علنی مجلس اقدام کردند.

حضور نمایندگان اصفهان در جلسه علنی امروز مجلس

۱۹ تن از نمایندگان اصفهان که از دو هفته‌ پیش به دلیل دیده نشدن مشکل آب شرب اصفهان در ردیف‌های بودجه استعفای خود را اعلام کرده بودند و از روز یکشنبه‌ در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی شرکت نمی‌کردند  در جلسه علنی حاضر شدند.

نمایندگان اصفهان امروز (چهارشنبه) صبح جلسه‌ای برای رسیدگی به این موضوع داشتند.

پزشکیان: نمایندگان تحصن‌کننده به امتیاز دولت به نمایندگان اصفهان اعتراض دارند

مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس در واکنش به تحصن نمایندگان در جایگاه هیات رئیسه مجلس گفت: نمایندگان اصفهان استعفای خود را پس گرفتند اما نمایندگان دیگر استانها اعتراض دارند که اگر دولت به خاطر این استعفا امتیاز دهد سایر نمایندگان هم به این شکل اعتراض خواهند کرد.

او ادامه داد: دولت نباید خارح از چارچوب امتیازی بدهد و باید با عدالت رفتار کند. دولت باید در چارچوب عدالت تصمیم بگیرد در غیر این صورت این موضوع با مشکل مواجه خواهد شد.

نمایندگان اصفهان استعفای خود را پس نگرفته‌اند

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: نمایندگان اصفهان استعفای خود را پس نگرفتند.

حتما بخوانید:  «برنده باش» این هفته روی آنتن نمی‌رود

محسن کوهکن، نماینده لنجان در مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۸ آذر) قوه مقننه، با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی طی اخطاری گفت: در ماده ۷۵ آمده اگر در جلسه رسمی ضمن نطق یا مذاکره صریحا یا تلویحا نسبت سوئی به نماینده داده شود یا عقیده و اظهارنظر وی را برخلاف جلوه دهند و نماینده مذکور برای رد آن نسبت به رفع اشتباه در همان جلسه یا جلسه بعد، اختیار تذکر با تذکر دهنده است. نه هیئت رئیسه و می‌تواند بدون رعایت نوبت تا ۵ دقیقه اجازه نطق داشته باشد.

وی ادامه داد: بنده چند بار لوح دادم اما آن را پاک کردند، دو ردیف مربوط به تذکر آئین نامه و اخطار اصل ۷۵ بود ولو لوح را پاک هم کنند، باید مذاکرات را قطع کنید تا نماینده صحبت کند.

نماینده لنجان تصریح کرد: آقای مسعود پزشکیان اعلام کرد نمایندگان اصفهان استعفایشان را پس گرفتند که این خلاف است چرا که ما ۱۹ نفر استعفای خود را پس نگرفته‌ایم و تنها به دلیل اینکه دو نفر از هیئت رئیسه از ما درخواست کردند برای به حدنصاب رسیدن جلسه حضور پیدا کنیم، وارد صحن شدیم و این اقدام را براساس مسئولیت شرعی که داریم انجام دادیم تا مجلس تعطیل نشود و جلسه ادامه پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: بنده خدمت آقای پزشکیان یادداشت دادم ضمن اینکه اگر قرار است، نسبت به مردم اصفهان حساس باشم نسبت به خوزستان و چهارمحال بختیاری نیز حساس هستم. ضمن اینکه یک ماه قبل عکسی را به آقای ناصری‌نژاد نشان دادم که از وضعیت اصفهان متاثر شدند.

حتما بخوانید:  اسناد تخلف گابن و گل‌گهر به سود استقلال می‌شود؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: مسئولیت ما کشوری است اما براساس آنچه آقای پزشکیان گفت که نمایندگان اصفهان امتیاز می‌خواهند باید بگویم وقتی ۱۹ نفر از نمایندگان استعفا می‌دهند؛ یعنی کارد به استخوانشان رسیده است و این شتری است که ممکن است در خانه شما هم بخوابد بنابراین باید ببینیم که چطور می توان مشکل را حل کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *