ماجرای ذرت آلوده را فعلا تکذیب کردند ماجرای ذرت آلوده را فعلا تکذیب کردند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ماجرای ذرت آلوده را فعلا تکذیب کردند

ماجرای ذرت آلوده را فعلا تکذیب کردند

خبرگزاری ایسنا: رئیس کمسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات ذرت آلوده به کشور و نگهداری آن در گمرک تاکید کرد که حتی یک کیلو از این ذرت‌ها هم وارد کشور نشده است.

ماجرای ذرت آلوده را فعلا تکذیب کردند

 داوود محمدی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: گزارشی به کمیسیون اصل ۹۰ رسید که ذرت‌های آلوده در گمرکات کشور وجود دارد ما تیمی را اعزام کردیم و نسبت به بررسی موضوع اقدام کردیم. همچنین جلسات متعددی را در کمیسیون با حضور مسئولین گمرکات کشور، وزارت بهداشت، سازمان استاندارد، سازمان دامپزشکی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و کارشناسان برگزار کردیم ماحصل بررسی‌ها این بود که چون در دولت هم این موضوع مطرح شده و تصمیمی اتخاذ شده بود این ذرت‌ها باید یا به کشوری که از آنجا وارد شده برگردد و یا اگر قابلیت تبدیل به فرآورده و محصول دیگری مثل الکل را دارد تبدیل شود و یا به کشور دیگری که با استانداردهای آن همخوان است ارسال شود و در کمیسیون هم مصوب شد در همین راستا پیگیری انجام شود.

محمدی با تاکید بر این‌که «حتی یک کیلو از این ذرت‌ها هم وارد کشور نشده است»، خاطرنشان کرد: کلیه ذرت‌ها در گمرکات است و کمیسیون و سایر دستگاه‌های نظارتی مثل سازمان استاندارد، وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی هم نظارت دارند که به هیچ نحو وارد کشور نشود.

وی با بیان این که «این ذرت‌ها از برزیل وارد شده است»، گفت: در بخش‌های مختلف این پرونده در کمیسیون اتخاذ تصمیم شده است البته این ذرت‌ها برابر استانداردهای کشور ما که استانداردهای سختی هم هستند آلوده شناخته شدند ولی براساس بعضی از استانداردهایی که در سایر کشورها است آلوده نیست و قابلیت مصرف دارد. ضمن این‌که کل ذرت‌ها که ۵۰۰ هزار تن بوده آلوده شناخته نشده بلکه در کپه‌بندی‌های ۵۰۰ تنی آنها را آزمایش کردند در برخی کپه‌ها آلودگی ذرت براساس استانداردهای ما محرز شده ولی به هرحال برای حفظ سلامت مردم و این‌که این ذرت‌ها در کشور توزیع نشود نظارت کردیم، بررسی میدانی کردیم و افرادی را از کمیسیون فرستادیم که آنجا نظارت کنند این ذرت‌ها داخل کشور نشود.

حتما بخوانید:  تصویر دیده نشده از بازی دیروز استقلال و فولاد

رییس کمیسیون اصل ۹۰ با بیان این‌که «تخلف، کوتاهی و قصور احتمالی فرد یا دستگاه‌ها در واردات این ذرت در دستگاه قضایی قابل بررسی است»، یادآور شد: آنچه از نظر ما ایجاد مشکل می‌کند این است که موضوع مدت زیادی بلاتکلیف است و نزدیک چهار – پنج سال است که مانده این بخش از نظر ما تخلف است و باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود زیرا ماندن ذرت‌ها در آنجا به واسطه عوامل جوی ممکن است تاثیرات منفی در تشدید آلودگی برجای بگذارد. آنچه از نظر کمیسیون مهم است در تعیین تکلیف سریع آنها تخلف شده و الان هم کمیسیون مهلت داده تا ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *