مجلس، کلیات اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ را تائید کرد مجلس، کلیات اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ را تائید کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مجلس، کلیات اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ را تائید کرد

مجلس، کلیات اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ را تائید کرد

خبرگزاری مهر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ را به تصویب رساندند.

گفتنی است، وکلای ملت ۱۴ بهمن ماه، کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را با ۹۹ ‌رأی موافق، ۱۴۸ ‌رأی مخالف و ۱۲ ‌رأی ممتنع از مجموع ۲۶۱ نماینده حاضر در مجلس رد کردند و بر این اساس دولت روز گذشته لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ را تقدیم مجلس کرد.

مجلس، کلیات اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ را تائید کرد

قالیباف لایحه بودجه را به کمیسیون تلفیق ارجاع داد

رئیس مجلس پس از تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ آن را به کمیسیون تلفیق ارجاع داد و اعلام کرد مجلس از روز یک شنبه هفته آینده بررسی جزئیات بودجه را در صحن مجلس آغاز می کند.

اعلام جزئیات اصلاحات لایحه بودجه ۱۴۰۰

ایلنا نوشت: سخنگوی ستاد لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: نرخ ارز ترجیحی فعلا همان نظر رییس جمهوری است یعنی برای کالاهای اساسی و دارو تداوم پیدا می‌کند.

مژگان خانلو درباره تغییرات بودجه ۱۴۰۰ در اصلاحاتی که دولت انجام داد اظهار داشت: سقف لایحه بودجه در اصلاحیه به ۸۵۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: لایحه بودجه در ابتدا با سقف ۸۴۱ هزار میلیارد تومان به مجلس ارائه شد اما با توجه به نامه رهبری اصلاحاتی در آن انجام دادیم و باید برداشت صندوق به ۲۰ درصد خود برمی‌گشت که این حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان بار مالی ایجاد می‌کرد و باید در بودجه دیده می‌شد.

سخنگوی ستاد لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزود: همان زمان اعلام کردیم ۵۳ هزار میلیارد تومان سقف اوراق را افزایش می‌دهیم و ۴۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌کنیم به عبارت دیگر ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد افزایش می‌یافت و ۴۰ هزار میلیارد تومان هزینه کم می‌شود که مابه‌التفاوت اینها ۱۳ هزار میلیارد تومان بود که این عدد به ۸۴۱ هزار میلیارد اضافه شده و در اصلاحیه به ۸۵۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

حتما بخوانید:  شوک شبانه؛ پوچتینو از تاتنهام اخراج شد

خانلو با بیان اینکه در دل این اصلاحات همان صرفه‌جویی را انجام دادیم گفت: در آن زمان که لایحه در کمیسیون تلفیق در دست بررسی بود قرار بود ۴۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی با عدم تخصیص انجام شود اما در حال حاضر این ۴۰ هزار میلیارد تومان ارا از هزینه‌ها کم کردیم و با این اصلاح لایحه دوباره به مجلس تحویل شده است و همچنین ۵۰ هزار میلیارد تومان را هم در درآمدها اعمال کردیم.

وی با اشاره به نامه رهبری برای اصلاح بودجه ۱۴۰۰ گفت: نامه مقام معظم رهبری سه بخش افزایش درآمد، صرفه‌جویی هزینه‌ها و پرداخت سررسید صندوق توسعه ملی در سال ۱۴۰۰ را داشت که با توجه به بند آخر سه هزار میلیارد تومان دیگر به بودجه اضافه شد و ما با اعمال هر سه دستور رهبری لایحه را اصلاح و به بودجه تحویل دادیم.

سخنگوی ستاد لایحه بودجه ۱۴۰۰ ادامه داد: در این میان کمیسیون تلفیق هم اصلاحیاتی را در نظر گرفته بود که دولت با آن موافق بود از جمله افزایش تعرفه واردات گوشی‌های هوشمند، اصلاح درآمد دولت از حق معادن، کمک به صندوق‌های اجتماعی، رتبه‌بندی معلمان، هم‌سان‌سازی که البته این موضوعات در لایحه بودجه دیده شده بود اما در راستای تقویت آنها اصلاحاتی را انجام دادیم.

خانلو افزود: از دیگر اصلاحات در نظر گرفتن سقف برای حقوق‌های بالا بود.

وی با اشاره به مهم‌ترین بخش اصلاحات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: مهم‌ترین تفاوت در اصلاحیه بحث ارز تعدیلی و میزان درآمدهای نفتی بود که درآمدهای نفتی همان ۱۹۹ هزار میلیارد تومان اعمال و به مجلس ارائه شد که البته نظر مجلس ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بود.

حتما بخوانید:  امام‌ جمعه اسالم: شاه رفت، اما هر روز شاهد فسادیم

خانلو ادامه داد: نرخ ارز ترجیحی هم فعلا همان نظر رییس جمهوری است یعنی برای کالاهای اساسی و دارو تداوم پیدا می‌کند.

سخنگوی ستاد لایحه بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد: در تبصره یک این اجازه به دولت داده شده است که ظرف شش ماه نرخ ارز ترجیحی به تدریج تعدیل شود.

وی ادامه داد: نظر مجلس این بود که حقوق ورودی کالا با ارز نیمایی حساب شود که این آثار تورمی داشت و رژیم تجاری را هم تغییر می‌داد از این رو مشکلاتی ایجاد می‌شد بنابراین تصمیم این است که تا شش ماه به صورت تدریجی در این باره تصمیم بگیریم.

خانلو درباره تعیین تکلیف یارانه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: ۱۰۶ هزار میلیارد تومان پیشنهاد کمیسیون تلفیق برای یارانه حذف شده و یارانه قبلی ادامه دارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *