محبوبیت میوه‌های گندیده در بازار میوه و تره‌بار محبوبیت میوه‌های گندیده در بازار میوه و تره‌بار | آوتاف
خانه / اخبار داغ / محبوبیت میوه‌های گندیده در بازار میوه و تره‌بار

محبوبیت میوه‌های گندیده در بازار میوه و تره‌بار

روزنامه جهان صنعت در گزارشی با اشاره به افزایش بی‌سابقه قیمت میوه، از دعوای خریداران بر سر خرید میوه‌های درجه چندم خبر داده است.

واقعیت بازار از جایی شروع می‌شود که سری به مغازه‌های مناطق مختلف سطح شهر بزنیم. با اینکه دولتمردان به عملکرد خود در حوزه تنظیم بازار و نحوه کنترل بحران گرانی می‌بالند اما به جرات می‌توان گفت عملکرد ضعیف مسوولان در این حوزه، زندگی و شأن مردم را به طور جدی به سخره گرفته است. از صف‌های طولانی گوشت و مرغ گرفته تا دعوا بر سر خرید میوه‌های درجه چندم.

بازار میوه و تره‌بار طی هفته‌های اخیر تغییرات قابل ملاحظه‌ای را ثبت کرده است به طوری که قیمت هر کیلو پیاز در مناطق پایین شهر به ۹۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که کالاهایی از جمله سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، کاهو و‌… نیز افزایش قیمت‌های شدیدی را تجربه کرده به طوری که بازار میوه به یک شهر و هزار نرخ تبدیل شده است. چه برسد به میوه‌های آب و رنگ‌دار که باید برای خرید مقدار کمی از آنها، هزینه‌های بالایی را پرداخت کرد.

محبوبیت میوه‌های گندیده در بازار میوه و تره‌بار!

افزایش قیمت‌های بی‌رویه در بازار اقلام غذایی همچون میوه و تره‌بار کار را به جایی رسانده که در برخی مناطق سطح شهر، میوه‌های ریز، درجه چندم و حتی گندیده نه تنها به راحتی در معرض فروش قرار می‌گیرد بلکه حتی قیمت‌های بالایی نیز برای آنها در نظر گرفته می‌شود. جالب اینجاست که فروشندگان این کالاها نیز معتقدند که خبر گرانی میوه و تره‌بار تنها ساخته ذهن انتشاردهندگان این اخبار است و میوه و صیفی‌جات در مناطق مختلف به قیمت‌های تقریبا یکسانی عرضه می‌شود. اما گشت‌و‌گذاری در بازار نشان می‌دهد که قیمت یک کیلو پیاز درجه چندم بی‌کیفیت در برخی مناطق که باید نهایتا هزار تومان باشد به کیلویی ۱۰ هزار تومان رسیده و اقلامی مانند گوجه‌فرنگی گندیده نیز با قیمت کیلویی ۴۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

حتما بخوانید:  قاسمی: حوادث بصره و پاریس ارتباطی با هم ندارند

گرانی به میادین میوه و تره‌بار رسید

در حالی که برخی مسوولان معتقدند نوسان خاص قیمتی در بازار میوه حاکم نیست، شاهد این هستیم که حتی قیمت مصوب انواع میوه و صیفی‌جات برای میادین میوه و تره‌بار با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شده است. طبق نرخ نامه هفته جاری میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران‌، قیمت هر کیلوگرم پیاز زرد و شیری بین ۶۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان، سیب‌زمینی کهنه بین ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، سیب‌زمینی نو بین ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، خیار رسمی بین ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، خیار گلخانه‌ای بین ۳۵۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، هویج بین ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان، گوجه‌فرنگی رسمی بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، گوجه‌فرنگی گلخانه بین ۴۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان، انواع کاهو بین ۲تا ۴ هزار تومان، بادمجان قلمی و گلخانه‌ای بین ۳۰۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان.

سیرخشک بین ۶ تا ۱۳ هزارتومان، باقالی سبز بین دو‌ تا سه هزار تومان و لوبیا سبز بین ۷ تا ۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.رییس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران گفت: براساس نرخ نامه عمده‌فروشی محصولات کشاورزی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران از ۲۶ فروردین تا یکم اردیبهشت ماه ۹۸ قیمت اقلام میوه و صیفی‌جات نسبت به هفته گذشته ثابت اعلام شده است.

اسدالله کارگر درباره نرخ انواع میوه در هفته جاری گفت: قیمت هر کیلوگرم انار بین ۵ تا ۱۰ هزارتومان، آناناس کارتنی بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزارتومان، به بین ۶ تا ۱۱ هزارتومان، پرتقال تامسون شمال بین ۴۵۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان، پرتقال جنوب بین ۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان، پرتقال خونی جنوب بین ۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان، پرتقال خونی شمال بین ۴۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان، پرتقال رسمی شمال بین ۴ تا ۶ هزار تومان، سیب لبنانی زرد بین ۶ تا ۱۱ هزارتومان، سیب لبنانی قرمز بین ۶ تا ۱۰ هزاتومان، کیوی بین ۵ تا ۹ هزار تومان است.

حتما بخوانید:  سانحه برای شناور «کنارک» نداجا

وی اظهار کرد: قیمت هرکیلوگرم گریپ‌فروت توسرخ بین ۳ تا ۵ هزار تومان، لیموترش سنگی بین ۴۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، لیموشیرین بین ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، نارنج بین ۲ تا ۳ هزار تومان، نارنگی تخم پاکستانی بین ۶ تا ۱۰ هزارتومان، موز بین ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، ملون بین ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان و هندوانه بین ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

به گفته وی، قیمت هرکیلوگرم سبزی جور بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ و سبزی خوردن بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان و انواع فلفل دلمه‌ای و سبز ریز بین ۵ تا ۸ هزار تومان است.کارگر افزود: خرده‌فروشان میوه را با هر قیمتی که خریداری می‌کنند، حداکثر می‌توانند ۳۵ درصد سود دریافت کنند.

دولت در حالی این روزها بازار را به حال خودش رها کرده که مردم برای خرید اقلام ضروری خود باید تلاش زیادی کنند و به جان هم بیفتند. در حالی که با توجه به منابع عظیم کشور، دست‌کم معیشت مردم باید در سطح مناسبی قرار داشته باشد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *