مدیرعامل جمعیت امام علی: نگران بچه‌ها هستیم مدیرعامل جمعیت امام علی: نگران بچه‌ها هستیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مدیرعامل جمعیت امام علی: نگران بچه‌ها هستیم

مدیرعامل جمعیت امام علی: نگران بچه‌ها هستیم

روزنامه اعتماد با زهرا رحیمی، مدیرعامل جمعیت امام علی درباره جمعیت تحت پوشش این نهاد غیردولتی و آخرین وضعیت اعضای بازداشتی آن گفتگو کرده است.

آخرین خبری که در مورد پیگیری وضعیت دستگیری آقای میمندی‌نژاد و دو همکار دیگرتان در جمعیت امام علی داشتیم این بود که فعلا خبری از امکان وثیقه گذاشتن و معرفی محل بازداشت نیست. تغییری در وضعیت به وجود آمده؟ پیگیری‌های‌تان به کجا رسید؟

ما کماکان از شرایط‌شان بی‌خبریم. البته روز گذشته (دوشنبه) آقای کی‌منش با خانواده‌شان تماس گرفته و صحبت کرده‌اند که بگویند حال‌شان خوب است اما بیشتر از این هیچ اطلاعی نداریم که کجا هستند و وضعیت‌شان در چه مرحله‌ای است.

در موضوع تعیین وکیل به نتیجه رسیدید؟

فکر می‌کنم با گروهی از وکلا کار را پیش ببریم. البته فعلا در مرحله بازپرسی به جز وکلای ماده ۴۸ اجازه انتخاب وکیل نداریم.

خب با وضعیت فعلی از چه مرجعی جواب می‌خواهید؟

من حتی نمی‌دانم باید با چه کسی در تماس باشم.

براساس چه شکایت یا اتهامی این بازداشت صورت گرفته؟

در حکم ورود به منزل نوشته شده بود، توهین به رهبری و توهین به امام، برای شارمین.

پلمب دفتر به این معناست که فعالیت‌های شما در همه کشور متوقف شده است؟

سیاست جمعیت امام علی بر این است تا جایی که در توانش هست به خدمات‌‌رسانی ادامه دهد. فعلا فقط دفتر (دانشگاه) شریف ما پلمب شده و در بقیه دفاتر مشغول خدمت‌رسانی هستیم. دوستان ما امروز(سه‌شنبه) در زمینه زاگرس سعی کردند در تهیه بلوئرها (دمنده) مشارکت کنند. فعالیت‌های ما کماکان ادامه دارد. ما همیشه شفاف و در چارچوب قانون و طبق موازین عمل کرده‌ایم. از خودمان مطمئن هستیم. جمعیت به لحاظ مالی وابسته به کمک‌های تک‌تک مردم است و جز این هیچ منبع مالی نداشته. همه اینها در حسابرسی‌ها قابل دسترسی است البته حالا دیگر تمامی مدارک از ما گرفته شده و ثابت کردنش دیگر برعهده همین دوستان است. از لحاظ شفافیت مالی و عملکردی و از لحاظ التزام به قوانین و عدم وابستگی، جمعیت خودش را ثابت کرده و حالا کسانی که اتهام زده‌اند باید ثابت کنند که جمعیت در این مدت اصلا چه خطایی داشته که سزاوار این مجازات‌هاست. نمی‌دانم چرا دو تا جوان که در آغاز زندگی‌شان هستند و انتخاب کرده‌اند به مردم خدمت کنند الان باید در زندان باشند و پدر و مادرهای‌شان نگران.

حتما بخوانید:  حذف گزینه موشکی از بسته پیشنهادی به ایران

اگر احیانا کار به جایی برسد که فعالیت‌های جمعیت به صورت کلی متوقف شود، چند نفر تحت پوشش شما هستند که تحت تاثیر این قضیه قرار می‌گیرند؟

ببینید الان هم مدام پیام داریم؛ از خانم‌های خانه‌های اشتغال‌مان پیام داریم که نگران شده‌اند و می‌گویند سرنوشت مایی که اینجا تنها منبع امید و منبع درآمدمان است چه می‌شود؟ ۷۰۰ خانم هستند که از قِبل کاری که با زیرساخت‌های جمعیت انجام می‌دهند، دارند زندگی‌شان را به صورت کامل تامین می‌کنند. دیروز می‌گفتند این محکمه کجاست که بیاییم شهادت بدهیم، زندگی ما در این جمعیت چه تغییری کرده. ۴ هزار بچه هستند که تمامی زیر و بم زندگی‌شان تحت حمایت جمعیت است؛ از تغذیه گرفته تا بهداشت و آموزش و درمان. بزرگ‌ترین نگرانی ما هم همین است، خود بچه‌ها نگران شده‌اند، ‌دایم به من زنگ می‌زنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *