مورد جدید احتکار؛ ظروف یکبار مصرف! مورد جدید احتکار؛ ظروف یکبار مصرف! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مورد جدید احتکار؛ ظروف یکبار مصرف!

مورد جدید احتکار؛ ظروف یکبار مصرف!

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف ۶۰۰ تن مواد احتکار شده شیمیایی که از مواد اولیه ساخت ظروف یکبار مصرف هستند در انباری در جنوب تهران خبر داد.سرهنگ کیوان ظهیری با اشاره به کشف یک انبار بزرگ از مواد شیمایی اولیه ساخت ظروف یکبار مصرف در جنوب تهران در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: به دنبال اعلام گزارشی مبنی بر احتکار مقادیر قابل توجهی از موادشیمیایی ساخت ظروف یکبار مصرف در انباری بزرگ به کلانتری ۱۷۰ کهریزک، بررسی صحت و سقم این گزارش در دستور کار همکارانمان قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: پس از اطمینان از صحت این گزارش و با توجه به اینکه در روزهای اخیر و همزمان با ایام محرم و چند برابر شدن استفاده از ظروف یکبار مصرف و همچنین گران شدن این ظروف به دنبال احتکار مواد اولیه و حتی تعطیل شدن برخی از تولیدی‌های این ظروف به دلیل نداشتن مواد اولیه، همکاران ما سریعاً وارد عمل شدند.

وی گفت: با شناسایی محل دقیق انبار مذکور، همکاران ما با اخذ مجوزهای قضایی لازم، به محل مذکور مراجعه کرده و متوجه شدند نگهبان این انبار ۵ هزار متری که شامل دو سوله بزرگ، یک سوله کوچک و یک کارگاه مخلوط کنی، است پیش از حضور ماموران از محل فرار کرده و تنها یک خودروی ۲۰۶ در انبار وجود دارد.

ظهیری اضافه کرد: در بررسی این انبار ماموران پلیس بیش از ۶۰۰ تن مواد شیمیایی اولیه ساخت ظروف یکبار مصرف را کشف کردند و این در حالی بود که ۳۰۰ تن از این مواد اولیه در گونی‌های بزرگ یک تنی و ۳۰۰ تن دیگر در بسته‌های کوچک ۵۰ کیلوگرمی و در پالت‌های مخصوص بسته بندی شده بود.

حتما بخوانید:  «ماوی»، ماده پلنگ ایرانی تلف شد

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه علاوه بر این مواد، یک تریلی ۳۰ تنی از این مواد نیز در انبار مذکور کشف شد افزود: پس از کشف این مواد اولیه، با دستور مقام قضائی محل مذکور پلمپ شد.

وی خاطرنشان کرد: احتکار مواد اولیه ساخت لوازم و ظروف یک بار مصرف از جمله آب معدنی در این روزها که مصرف آن‌ها چند برابر افزایش یافته است، باعث شده تا موجی از گرانی این ظروف و محصولات یکبار مصرف در سطح بازار ایجاد شود و حتی تعدادی از تولیدی‌های این لوازم یکبار مصرف به دلیل نداشتن مواد اولیه تعطیل شده.

و کارگران آن‌ها نیز بیکار شوند، لذا از همه شهروندان تقاضا داریم تا در صورت اطلاع از هرگونه احتکار کالا، موضوع را از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و یا کلانتری‌های مربوطه، به اطلاع ما برسانند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *