موضع ایران درباره تاثیر تبادل زندانی در رابطه با آمریکا موضع ایران درباره تاثیر تبادل زندانی در رابطه با آمریکا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / موضع ایران درباره تاثیر تبادل زندانی در رابطه با آمریکا

موضع ایران درباره تاثیر تبادل زندانی در رابطه با آمریکا

خبرگزاری تسنیم: «کیوان خسروی» سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری الجزیره به اظهارات «برایان هوک» رئیس گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا که گفته بود تبادل زندانیان بین دو کشور می‌تواند مقدمه‌ای برای تعاملات بیشتر باشد، واکنش نشان داد.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این خصوص تصریح کرد: تبادل زندانیان که بدون هیچگونه مذاکره ای و بر اساس پیگیری رویکردی انسانی از سوی ایران انجام شد ابتدای هیچ مسیر جدیدی نیست بلکه پایانی است بر شرایط مشقت بار افرادبیگناهی که با راهزنی بین المللی از سوی آمریکا برای باج گیری به اسارت در آمده اند.

خسروی همچنین در واکنش به اظهارات اخیر برایان هوک مسئول پرونده ایران در کاخ سفید که گفته قصد ما برای تحریم ایران جلوگیری از تهدید امنیت ملی امریکا بوده است گفت: امنیت ملی امریکا را رهبران نابخرد آن تهدید می کنند که با اتخاذ تصمیم های یکجانبه، غیر قانونی وتنش آفرین همه جهان را به هم اوردی با خود وادار کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: فرار از اجرای تعهدات قانونی از سوی امریکا و استفاده ابزاری از تحریم و تروریسم اقتصادی که هدفی بغیر از فشار بر معیشت، سلامت و پیشرفت مردم ایران را دنبال نمی کند توجیهی ابلهانه برای جنایت علیه مردمی است که با همه بدعهدی ها پای تعهدات خود ایستادند.

خسروی تصریح کرد: آمریکا با خروج از توافقی بین المللی که پشتوانه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را دارد عملا صلح و امنیت جهانی را به چالش کشید و نمی تواند با گرفتن ژست گفتگو و مذاکره از پاسخگویی به افکار عمومی جهانی فرار کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  آوازِ همراه با رقص برای روحیه دادن به کادر درمان

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *