مکارم: دولتمردان به قم توجه ویژه‌ای داشته باشند مکارم: دولتمردان به قم توجه ویژه‌ای داشته باشند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مکارم: دولتمردان به قم توجه ویژه‌ای داشته باشند

مکارم: دولتمردان به قم توجه ویژه‌ای داشته باشند

ایرنا: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید بابیان این‌که قم خاستگاه انقلاب و دارای موقعیتی ممتاز و بی‌بدیل است گفت: این موقعیت و جایگاه توجه بیشتر و ویژه دولتمردان را می‌طلبد.

به گزارش چهارشنبه‌شب دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، وی در دیدار بهرام سرمست استاندار قم با اشاره به این‌که دیگر شهرهای کشور جز مشهد چنین امتیازاتی را ندارند، افزود: متاسفانه دولت آن عنایت شایسته و لازم را نسبت به شهر قم ندارد.

وی با تاکید بر این‌که دولت به قم و حوزه بدهکاری دارد، تصریح کرد: باید مسئولان و دولتمردان محترم را به امتیازات و موقعیت ویژه این استان توجه داد تا آنچه شایسته این شهر مذهبی و علمی است اتفاق بیفتد.

مکارم: دولتمردان به قم توجه ویژه‌ای داشته باشند

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: شهر مقدس قم به دلیل وجود بارگاه منور کریمه اهل‌بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه، دارای موقعیتی ممتاز و استثنایی است.

وی اضافه کرد: قم مرکز حوزه‌های علمیه، پایگاه اصلی فقاهت و مرجعیت، خاستگاه انقلاب و دارای جاذبه‌های معنوی و مذهبی بسیاری است و سالانه بیش از ۱۰ میلیون تن از داخل و خارج کشور به این شهر سفر می‌کنند.

وی ویژگی دیگر قم را سابقه تاریخی آن دانست و گفت: شهر قم از زمان ائمه معصومین(ع) موردتوجه بوده؛ وجود مسجد مقدس امام حسن عسکری(ع) دلیل و شاهدی بر این مدعاست؛ همچنین قمی‌ها و رجال این شهر از قدیم‌الایام موردتوجه بوده‌اند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: همه باید دست‌به‌دست هم دهند تا قمی آباد، بالنده و بانشاط معنوی و دینی داشته باشیم؛ امیدواریم شما بتوانید در این مسیر قدم‌های خوبی بردارید، ما نیز برای موفقیت شما دعا می‌کنیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  انصراف حسن فتحی از ساخت «بامداد خمار»

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *