مکرون: ایران فورا ذخایر اورانیوم خود را کاهش دهد مکرون: ایران فورا ذخایر اورانیوم خود را کاهش دهد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مکرون: ایران فورا ذخایر اورانیوم خود را کاهش دهد

مکرون: ایران فورا ذخایر اورانیوم خود را کاهش دهد

خبرگزاری فارس: «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه کاهش میزان ذخایر اورانیوم ایران را خواستار شد و گفت پاریس به زودی گام‌هایی برای اطمینان از پایبندی ایران به توافق هسته‌ای (برجام) برمی‌دارد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، مکرون که دیروز تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران صحبت کرده، امروز گفته است که ایران باید «فورا» میزان ذخایر اورانیوم به غنای پایین خود را به کمتر از سقف تعیین‌شده در برجام بازگرداند.

وی افزود: «در روزهای پیش رو گام‌هایی برمی‌دارم تا اطمینان حاصل کنیم که ایران تعهداتش را اجرا می‌کند و همچنان از مزایای توافق هسته‌ای بهره‌مند می‌شود.»

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال، یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و پس از اثبات ناکارآمدی راهکارهای پیشنهادی اروپا برای جبران تبعات اقتصادی خروج آمریکا از برجام، اعلام کرد بخشی از تعهدات خود در برجام را معلق می‌کند. عدم پایبندی به سقف ۳۰۰ کیلوگرمی اورانیوم با غنای ۳.۶۷ درصد یکی از این تصمیمات بود، که روز گذشته رسما عملی شد. ایران ۶۰ روز به طرف‌های باقی‌مانده در برجام فرصت داده تا به نحوی آثار ناشی از تحریم‌های یکجانبه واشنگتن را جبران کنند، در غیراینصورت تهران گام‌های تازه‌ای در جهت کاهش تعهد به برجام برخواهد داشت.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  مرگ ۵ تن در پی حریق کارگاه مبل‌سازی در تهران

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *