میراث فرهنگی سفر اینفلوئنسرها را مصادره کرد! میراث فرهنگی سفر اینفلوئنسرها را مصادره کرد! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / میراث فرهنگی سفر اینفلوئنسرها را مصادره کرد!

میراث فرهنگی سفر اینفلوئنسرها را مصادره کرد!

ایسنا: علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز پنج شنبه در مراسم بهره‌برداری از فاز دوم و آغاز عملیات اجرایی فاز سوم پروژه بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی، در پاسخ به خبرنگار در خصوص اینکه نظر شما در خصوص سفر اینفلوئنسرهای اینستاگرامی به ایران و پروژه خانمی که این کار را انجام می‌دهند و گردشگران معروف خارجی را به ایران می‌آورند چیست و آیا از آن حمایت می‌کنید، گفت: این پروژه‌ها کار خود وزارتخانه است که انجام می‌دهد. ما برای امر تبلیغات، مبارزه با ایران‌هراسی و معرفی چهره واقعی ایران کارهای مختلفی را در زمینه تبلیغات انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌ها این است که چهره‌های معروف را به ایران بیاوریم، ایران را به آن‌ها بشناسانیم تا از نزدیک فرهنگ غنی، طبیعت زیبا و بناهای تاریخی ما را ببینند. این گروه معرفی خوبی انجام داده، گسترش آن در خارج از کشور زیاد بوده و تصاویر بسیار خوبی را به خارج از کشور ارسال کردند. این بخشی از برنامه‌های تبلیغات و معرفی کشور است که حتما ادامه خواهیم داد.

تقدیر از تلاش شهرداری مشهد در توس

مونسان اظهار کرد: یک سال و نیم گذشته در عید ۹۷، اینجا محوطه‌ای بود که مناسب جایگاه حکیم فردوسی نبودو امروز من از تلاش شهرداری و شهردار در خصوص این پروژه تشکر می‌کنم.

وی افزود: ما مشارکت کامل خواهیم داشت، مدیرکل میراث فرهنگی نیز باید همکاری کامل داشته باشند و کار باید با هماهنگی استاندار انجام شود، هرچه استاتدار تصمیم بگیرند مورد تایید ما هست. ما آمادگی داریم که اگر نقاط اختلافی وجود دارد، به سرعت حل کنیم، نباید مانع اجرای طرح‌های خوب شهری شد. باید اینجا به محوطه‌ای خوب در کنار مشهد تبدیل شده و از این فضا استفاده مطلوب شود.

حتما بخوانید:  شمارش اسکناسی آرا به نفع لیست خاص؟

سفر اینفلوئنسرهای اینستاگرامی پروژه ایران است

مونسان در خصوص سند راهبردی توس، تصریح کرد: قرار شد پیرو کار خوبی که شهرداری مشهد انجام داده، طرح جامع ۳۶۰ هکتار را مهیا کرده و ما تایید کنیم تا شهرداری بتواند ادامه دهد.

وی همچنین در حاشیه مراسم مرمت و بازسازی برج و باروی دروازه رودبار توس در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: مقام معظم رهبری سال ۷۵ بازدیدی از این مجموعه داشته و انتظاراتی داشتند که به نظر می‌آید بعد از حدود ۲۲ و ۲۳ سال بسیاری از آن انتظارات برآورده نشده است. اکنون با اقداماتی که در حال انجام بوده، انتظارات مقام معظم رهبری راجع به مجموعه توس برآورده خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: این برج و بارو بسیار ارزشمند بوده و مرمت و بازسازی آن کار سختی است. امید داریم این برج و بارو به صورت کامل در محیط ۳۶۰ هکتار شهر قدیم توس انجام شود. با فعالیت‌هایی که قرار شد با همکاری شهرداری در داخل این محوطه انجام گیرد، مجموعه توس قطب گردشگری جدی برای کشور و استان خواهد بود. در این فاز که در محوطه ۳۵۰ متری در حال فعالیت هستند، حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان اعتبار درنظر گرفته شده که این فرایند را ادامه خواهیم داد تا به صورت کامل اجرا شود.

وی در خصوص ثبت جهانی توس، بیان کرد: امیدوارم بتوانیم با فعالیت‌هایی که در حال انجام است، پرونده ثبت جهانی توس را آماده کنیم و در اولویت بالاتر به ثبت جهانی برسانیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *