نازنین زاغری رتکلیف به مرخصی آمد نازنین زاغری رتکلیف به مرخصی آمد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نازنین زاغری رتکلیف به مرخصی آمد

نازنین زاغری رتکلیف به مرخصی آمد

یورونیوز: رسانه گاردین بریتانیا گزارش داده است که نازنین زاغری-رتکلیف شهروند ایرانی-بریتانیایی که در زندان تهران به سر می‌برد برای اولین بار بعد از ۲ سال به مرخصی آمده است.

نازنین زاغری کارمند بنیاد تامسون رویترز بود که با آژانس خبری رویترز مرتبط است. او در آوریل سال ۲۰۱۶ به همراه دختر خردسالش در فرودگاه امام خمینی دستگیر شد و در سپتامبر ۲۰۱۶ به اتهام جاسوسی به ۵ سال زندان محکوم شد.

نازنین زاغری رتکلیف به مرخصی آمد

کمپین «نازنین را آزاد کنید» با تائید این خبر در بیانیه‌ای آورده است:

«صبح امروز، پنج‌شنبه، در حالیکه نازنین در لباس خواب بوده به دفتر زندان احضار شده است. به او اطلاع داده می‌شود ۱۰ دقیقه فرصت دارد تا آماده شود چرا که دارد آزاد می‌شود. او به سرعت لباس پوشیده و وسایلش را جمع کرده، در حالیکه زندانیان دیگر دورش جمع شده بودند.»

مطابق گزارش این کمپین، به خانم زاغری اجازه تماس از داخل زندان داده نشده است و او در جلوی درب بیرونی زندان با کمک تلفن همراه یکی از خانواده‌های حاضر با برادرش که در تهران به سر می‌برد تماس گرفته و سپس به همراه خانواده به دماوند رفته است جایی که بستگان او جمع بوده‌اند.

مرخصی نازنین زاغری تا روز یکشنبه ادامه دارد و وکیل او گفته است برای موکل خود تقاضای تمدید مرخصی خواهد کرد.

اعطای مرخصی به خانم زاغری به دو شرط انجام گرفته است: او باید از هرگونه مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کند و همچنین اجازه ندارد از محوطه هرگونه سفارتخانه خارجی، شامل سفارت بریتانیا، بازدید کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  تغییر رنگ لوگوی باشگاه رم برای دختر آبی

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *