نامه به قالیباف برای ممانعت از تصویب طرح جنجالی نامه به قالیباف برای ممانعت از تصویب طرح جنجالی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نامه به قالیباف برای ممانعت از تصویب طرح جنجالی

نامه به قالیباف برای ممانعت از تصویب طرح جنجالی

برترین‌ها: جمعی از فعالان حمایت از حقوق حیوانات با راه‌اندازی کمپین خواستار لغو یا اصلاح طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات شدند.

در همین رابطه  فعالان حمایت از حقوق حیوانات در نامه‌ای خطاب رئیس مجلس و رئیس فراکسیون محیط‌زیست از آنان خواستند مانع تصویب این طرح شوند.

نامه به قالیباف برای ممانعت از تصویب طرح جنجالی

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را با نام «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» به مجلس معرفی کرده و اعلام وصول شده است که هدف آن قانونمند‌سازی نگهداری از حیوانات «مضر و خطرناک» و دفاع از حقوق مردم در برابر خطرات ناشی از این حیوانات است. در این طرح برای نگهداری حیواناتی مانند «کروکودیل (تمساح)، مار، سوسمار، موش و میمون، لاک‌پشت، گربه، خرگوش و سگ» جزای نقدی «معادل ۱۰ تا ۳۰ برابر حداقل حقوق کارگری» تعیین شده و البته آن حیوان نیز ضبط خواهد شد.

در بخشی از این نامه خطاب به قالیباف و رفیعی نمیانده مجلس آمده:

* مدتی پیش طرحی موسوم به «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» به مجلس ارائه شده که دارای اشکالات جدی است. خواهشمندیم ضمن بررسی اشکالات که در ادامه به تفصیل عنوان خواهد شد به‌طور کلی این موضوع را مدنظر قرار دهید که با وجود مشکلات فراوان در جامعه و لزوم توجه و تقدم‌گذاری به حل معضلات معیشتی درگیر کردن دستگاه‌های مسئول به بررسی خانه‌های مردم جهت ضبط حیوانات خانگیشان در این برهه زمانی امری عجیب است.

این طرح دارای اشکالات جدی است که به ترتیب عنوان می‌شود:

* با توجه به اینکه افراد بسیاری در طی سال‌ها اقدام به نگهداری از حیوانات کرده‌اند ممنوعیت ناگهانی نگهداری از حیوانات ممکن است باعث رهاسازی گسترده حیوانات در محیط شهری و یا خارج شهری شود که باعث بروز مشکلات عدیده زیست‌محیطی خواهد شد.

حتما بخوانید:  هجوم اماراتی‌ها برای حضور در بازی با ایران

* عمده‌ترین دلیل گرداندن حیوانات در وسیله نقلیه برای تردد به مراکز دامپزشکی است. چنانچه تردد در وسایل نقلیه ممنوع اعلام شود بسیاری از افراد تمایلی به مراجعات دامپزشکی نخواهند داشت که در نتیجه باعث افزایش بیماری و تهدید سلامت جامعه خواهد شد.

* با اجرای چنین قانونی امدادرسانی به حیوانات آسیب‌دیده بی‌سرپرست میسر نخواهد بود، چراکه نیاز به تردد با وسیله نقلیه و انتقال به مراکز دامپزشکی وجود دارد؛ لذا این قانون مغایر با تعلیمات دین مبین اسلام مبنی بر مهربانی با حیوانات است.

* افراد زیادی در کشور اعم از دامپزشکان، متخصصان، کارشناسان، پرورش‌دهندگان و سایر رده‌ها به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم مشغول به فعالیت تجاری در زمینه حیوانات خانگی هستند. تصویب چنین قانونی منجر به موج بیکاری گسترده‌ای در سطح کشور خواهد شد که با توجه به مشکلات معیشتی و درصد بالای بیکاری موجود، این قانون باعث تشدید مشکلات کشور خواهد شد.

* با توجه به تعداد بالای دوستداران حیوانات، تصویب و اجرای چنین قانونی باعث نارضایتی عمومی خواهد بود. خواهشمندیم با توجه به موارد مذکور، دستورات لازم را برای لغو این طرح و یا اصلاح آن ابلاغ فرمایید.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *