نتیجه‌ی عجیب از یک پژوهش درباره رعایت حجاب نتیجه‌ی عجیب از یک پژوهش درباره رعایت حجاب | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نتیجه‌ی عجیب از یک پژوهش درباره رعایت حجاب

نتیجه‌ی عجیب از یک پژوهش درباره رعایت حجاب

ایرنا: قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تمرکز دشمن بر روی متزلزل کردن جایگاه و منزلت فرهنگ و صاحبان فرهنگ و اندیشه یعنی علما، استادان، معلمان و جامعه هنری و ادبی کشورمان است.

نتیجه عجیب یک پژوهش درباره رعایت حجاب

حجت الاسلام و المسلمین روح الله حریزاوی روز یکشنبه در وبیناری به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که توسط بسیج اساتید اصفهان برگزار شد، افزود: جامعه ای که رابطه آن با معلمان، استادان و عالمان دینی کمرنگ شود مانند آنچه در دوران کرونا اتفاق افتاد، به شدت آسیب پذیر خواهد شد زیرا دشمن می تواند مسائل ضد فرهنگی را جایگزین کند.

وی با تاکید بر اینکه رسالت دانشگاهیان و حوزویان برای مقابله با این هجوم و جنگ شناختی و ترکیبی، تمرکز بر باورها و شناخت هاست، اظهار داشت: ما به شدت در زمینه باورها مورد هجوم دشمن قرار داریم زیرا می خواهد که با جنگ تبلیغاتی، افراد را دچار خطا کرده و آنچه واقعیت ندارد را به واقعیت در ذهن مخاطب تبدیل کند.

حجت الاسلام حریزاوی به برخی از پژوهش های انجام شده در سال های گذشته اشاره و اضافه کرد: بعنوان مثال در پژوهشی که درباره حجاب صورت گرفته از حدود یکهزار زن بدحجاب در تهران درباره قبول داشتن حجاب پرسش شده بود که ۸۷۰ نفر آنها پاسخ دادند که حجاب را قبول دارند و برای افراد با حجاب احترام قائل هستند اما بدلایلی مانند اینکه همسر، پدر، دوست یا مادر آنها مانع می شوند نمی توانند حجاب داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نگاه این قبیل افراد بدلیل هجوم تبلیغاتی تغییر می کند و در نتیجه سرعت اُفت فرهنگی بالا می رود، تصریح کرد: دلیل اصلی خطای شناختی مخاطبان، مبانی است زیرا اگر مبانی به خوبی تبیین نشود، مبانی متزلزل انسان پایه و انسان مدارانه (اومانیسم) جایگزین مبانی سترگ و اندیشه اسلامی می شود.

حتما بخوانید:  دستگیری دو دزد موبایل توسط مردم در تهران

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه ما در زمینه تبیین مبانی اسلام خلاء داریم، افزود: در بخش تبیین مبانی و حقیقت بویژه برای جوانان و دانشجویان باید بسیار بیشتر کار شود.

وی با بیان اینکه در این مسیر نباید فقط به بیان اکتفا کرد، ادامه داد: تبیین به معنی بسط و شرح دادن و تثبیت کردن است و باید مخاطب را قانع و مجاب کرد تا به این باور برسد تا نسلی حق جو، حق گو و آزاد اندیش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نوع استعمارگری در سالیان گذشته تغییر کرده و اکنون به استعمار فرانو رسیده است، اظهار داشت: در این دوران تصرف سرزمین، برده داری، کودتا و حاکم کردن افراد دست‌نشانده معنی ندارد بلکه کشورهای استعمارگر به دنبال تغییر باورها، نظام فکری و نخبگان و ذائقه سازی بر طبق موارد مطلوب خود هستند که این موارد در حوزه جنگ شناختی قرار می گیرد.

حجت الاسام حریزاوی با تاکید بر اینکه دشمن روش جنگ خود را تغییر داده و به سمت جنگ های ترکیبی (هیبریدی) و شناختی رفته است، اضافه کرد: دشمن به این نتیجه رسیده است که جنگ کردن در یک عرصه به نتیجه نمی رسد بنابراین روش جنگ ترکیبی را انتخاب کرده و به دنبال از بین بردن مکتب، اندیشه، تمدن و فرهنگ جوامع دیگر است.

وی با اشاره به اینکه دشمن با این پیش فرض که فرهنگ، زیربنای همه بخش هاست این بخش را مورد حمله قرار می دهد، ادامه داد: امروزه هر فشاری که در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی، تهدیدهای امنیتی و حتی نظامی وجود دارد مبتنی بر همین زیربنا یعنی فرهنگ است.

حتما بخوانید:  صدرنشینی مطلق پرسپولیس در لیگ برتر

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: دشمن امروز می خواهد که جامعه غرب پذیر و غرب باور، غرب ترس هم بشود و از این طریق ضربه های خود را در زمینه های مختلف وارد می کند.

وی کلید واژه جنگ های ترکیبی را تمرکز بر رویکردهای غیر نظامی دانست و گفت: حتی تروریسم نیز در قالب جنگ غیر نظامی و به روش هایی مانند ضربه های سایبری انجام می شود مانند آنچه که در شبکه های تلویزیون کشورمان اتفاق افتاد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *