نرخ دلار، دلیل تمایل ایرانی‌ها به خرید عمده کالاها نرخ دلار، دلیل تمایل ایرانی‌ها به خرید عمده کالاها | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نرخ دلار، دلیل تمایل ایرانی‌ها به خرید عمده کالاها

نرخ دلار، دلیل تمایل ایرانی‌ها به خرید عمده کالاها

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی به تغییر سبک خرید خانوارهای ایرانی همزمان با افزایش دلار در روزهای اخیر پداخته است.

یی

در این گزارش می‌خوانید: 

* به نظر می‌رسد سبک خرید خانوارها، تحت‌تاثیر تورم انتظاری در حال تغییر است. مشاهدات میدانی از انبار نفت و میدان محمدیه (اعدام) از ترافیک سنگین و حضور اقشار مختلف برای خرید عمده است.

* کاسبان گفته‌اند میزان فروششان دو برابر شده است.به‌نظر می‌رسد چشم‌انداز تورم انتظاری و شیوع کرونا باعث افزایش تقاضا و خرید مواد غذایی در بازارهای عمده‌فروشی شده است. همزمان با افزایش تورم خانوارها به دنبال خرید ارزان‌تر برای متوازن کردن بودجه خود هستند؛ به گفته آنان با افزایش قیمت دلار، موج تازه‌ای از متقاضیان خرید عمده به سمت بازار مواد غذایی به حرکت درآمده است.

* قبل از شیوع کرونا با توجه به نبود طرح ترافیک در روزهای پنج‌شنبه و جمعه مردم به اینجا می‌آمدند و خرید می‌کردند اما همزمان با شروع کرونا و تا به امروز ما تقریبا هر روز شاهد حضور مردم عادی هستیم که برای ارزان خریدن مواد غذایی و کالاهای بهداشتی به اینجا مراجعه می‌کنند.

* نکته‌ای که قابل‌توجه است حضور خودروهای گران‌قیمت و حتی میلیاردی به‌صورت پارک دوبل است که نشان از مشتری بودن مالکان آنها دارد.

* یکی از مشتریان می گوید: قیمت‌ها نسبت به قبل بیشتر شده و با توجه به افزایش قیمت دلار و بالا رفتن قیمت‌ها تصمیم گرفتیم که خرید خود را دوبرابر کنیم چون به هر حال این کالاها مصرف می‌شود و می‌دانیم قرار است گران شود، پس بهتر است الان خرید کنیم.

* یکی کاسبان در خصوص تاثیر قیمت دلار و میزان موجودی کالاها در بازار می گوید: وقتی دلار ۲ هزار تومان گران شود مگر می‌شود قیمت کالایی افزایش پیدا نکند. کرونا باعث رونق کسب و کار ما شده و مردم برای دو تا سه ماه کالای خود یک دفعه در ماه اسفند خریداری کردند، الان هم وضعیت دلار باعث شده که فروش ما افزایش پیدا کند.

حتما بخوانید:  تاثیر روزنامه مشهور در سیاست خارجی دولت

* ترافیک کلافه‌کننده و گرما نیز باعث نمی‌شود که مردم برای خرید ارزان‌تر رنج را به جان نخرند. امروز قیمت دلار و افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها بزرگ‌ترین محرک برای اقشار مختلف برای ارزان‌تر خریدن کالاهای مصرفی شده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *