هاروی واینستین در دادگاه: من بی‌گناهم هاروی واینستین در دادگاه: من بی‌گناهم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / هاروی واینستین در دادگاه: من بی‌گناهم

هاروی واینستین در دادگاه: من بی‌گناهم

برترین ها به نقل از یک رسانه فارسی زبان: هاروی واینستین، غول تهیه‌کنندگی سینمای هالیوود که به علت تجاوز و تعرض جنسی چندین پرونده در آمریکا و بریتانیا علیه او تشکیل شده در دادگاه و برابر قاضی ضمن رد تمامی اتهام‌ها خود را بی‌گناه دانسته است. او می‌گوید هیچ کدام از روابط جنسی که در پرونده‌ها طرح شده بدون رضایت طرفین نبوده است.

آقای واینستین که روز سه‌شنبه به همراه وکلیش در منهتن نیویورک و برابر قاضی دادگاه عالی حاضر شده بود به شکایت رسمی که هفته گذشته از سوی دادستان‌های ایالت نیویورک علیه او طرح شد پاسخ می‌داد.

هاروی واینستین در دادگاه: من بی‌گناهم

او پیش از این و در جریان رسوایی پر سرو صدایی که زنان متعدد علیه او به راه انداختند بارها مدعی شده بود که هیچ رابطه جنسی که بدون رضایت طرف مقابل بوده باشد نداشته است.

آقای واینستین، ۶۶ ساله، که تا پیش از طرح این شکایت‌ها، بخش بزرگی از راه موفقیت در هالیوود از “کوچه مراودات با او عبور می‌کرد” در صورت گناه‌کار شناخته شدن در دادگاه ممکن است به تحمل ۲۵ سال زندان محکوم شود.

او به تعرض و آزارجنسی بیش از ۷۰ زن متهم است که اکثر آنها هنرپیشگان و یا چهره‌های سرشناسی در عالم سینمای هالیوود هستند.

آقای واینستین علاوه بر این پرونده که در نیویورک تشکیل شده، در لس‌آنجلس و لندن هم باید به دادگاه برود و همزمان یک پرونده از سوی دولت فدرال آمریکا علیه او طرح شده است.

این چهره بسیار معروف سینمای آمریکا روز سه‌شنبه (پنجم ژوئن) در حالی که وکیلش بنجامین برفمن او را همراهی می‌کرد و گروه بزرگی از خبرنگاران آنها را احاطه کرده بودند به دادگاه عالی در منهتن نیویورک وارد شد و بدون این که کلامی با خبرنگاران سخن بگوید از آنجا خارج شد.

حتما بخوانید:  استقلال به رحمتی پیشنهاد سرمربی‌گری داد

با وجود این، وکیل او، بنجامین برفمن گفته: “ما در چندین مورد از دادگاه خواهیم خواست که در روند رسیدگی به این پرونده مداقه کند و اگر در طرح کردن این اشکالات موفق شویم شاید هرگز دادگاهی شکل نگیرد- اما حتی اگر دادگاهی هم برگزار شود ما با تمام قوا برای پاک کردن نام آقای واینستین در آن حاضر خواهیم شد.”

این وکیل حقوقی پیش‌تر هم گفته بود “فشار سیاسی ناعادلانه” و شهرت و بزرگی نام متهم و همزمانی این پرونده با اوج‌گیری جنبش من-هم (می-تو) باعث شده که دادستان‌ها برای اثبات مجرمیت آقای واینستین تحت فشار قرار بگیرند.

اشاره وکیل آقای واینستین به جنبش حامیان حقوق زنان #می-تو است که در حقیقت با علنی شدن اتهام‌های آزار و اذیت جنسی این غول تهیه‌کنندگی هالیوود اوج تازه‌ای گرفت و با گام پیش نهادن زنانی که خود را قربانی آزار و اذیت جنسی از سوی مردان قدرتمند و ثروتمند معرفی می‌کردند به جنبشی ملی در سطح آمریکا و حتی بسیاری از کشورهای دیگر بدل شد.

هاوری واینستین که ممکن است روند رسیدگی به تمامی پرونده‌های او ماه‌ها طول بکشد اکنون با وثیقه‌ای یک میلیون دلاری آزاد است اما پاسپورت خود را تسلیم پلیس کرده و موافقت کرده که دستگاه ردیاب به خود وصل کند تا پلیس هر لحظه از محل حضور او خبردار شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *