هشدار انگلیس درباره سفر دو تابعیتی‌ها به ایران هشدار انگلیس درباره سفر دو تابعیتی‌ها به ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / هشدار انگلیس درباره سفر دو تابعیتی‌ها به ایران

هشدار انگلیس درباره سفر دو تابعیتی‌ها به ایران

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای روز جمعه به افراد دو تابعیتی توصیه کرد به ایران سفر نکنند.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به تداوم سیاست حکومت ایران در بازداشت خودسرانه شهروندان دو تابعیتی و شهروندان ایرانی مرتبط با نهادهای مستقر در بریتانیا و سوءرفتار با آنها، توصیه‌های مسافرتی تغییر یافته‌اند.»

دولت انگلیس پیش از این از «نازنین زاغری» که در ایران به جرائم امنیتی محکوم شده را تحت «حمایت دیپلماتیک» قرار داد.

این تصمیم که اسفندماه سال گذشته اعلام شد بازداشت این محکوم امنیتی دو تابعیتی را از یک مسئله کنسولی به یک مناقشه حقوقی فیمابین دولت‌های دو کشور تغییر داد تا دولت انگلیس در صدد افزایش فشارهای سیاسی برای آزادی او برآید.

«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در انگلیس ضمن رد هشدار وزارت خارجه انگلیس درباره سفر به ایران، اعلام کرد که روزانه هزاران تبعه دو تابعیتی ایرانی-انگلیسی بدون هیچ گونه مشکلی به ایران سفر می‌کنند.

«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در انگلیس در پیامی توئیتری در واکنش به هشدار امروز وزارت خارجه انگلیس نوشت: «اگر شما به عنوان یک شهروند دوتابعیتی ایرانی یا شهروند ایرانی که در بریتانیا کار می‌کنید، با سازمان‌های اطلاعاتی همکاری و یا برای آنها اطلاعات محرمانه جمع آوری نکنید، (در آن صورت) شاید بدون هر گونه نگرانی با خیال راحت به ایران سفر خواهید داشت و تحت حفاظت کامل قانونی در ایران قرار خواهید گرفت».

واکنش بعیدی‌نژاد به هشدار انگلیس درباره سفر به ایران

بعیدی‌نژاد افزود: «هر روز هزاران شهروند دو تابعیتی ایرانی و شهروند ایرانی که در بریتانیا کار می‌کنند، با خیالی راحت به ایران سفر می‌کنند. شهروندان دو تابعیتی ایرانی و ایرانی‌هایی که در بریتانیا کار می‌کنند مورد احترام شهروندان ایران قرار دارند و از سفر آنها به کشورشان و دیدار با خانواده‌هایشان استقبال می‌شود».

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  نماینده شیروان: باید دست وزیر کشور را ماچ کرد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *