واردات تستوسترون به جای پودر نارگیل و کاکائو! واردات تستوسترون به جای پودر نارگیل و کاکائو! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / واردات تستوسترون به جای پودر نارگیل و کاکائو!

واردات تستوسترون به جای پودر نارگیل و کاکائو!

خبرگزاری ایسنا: وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه شفاف‌سازی در سازمان غذا و دارو و سایر زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت و با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین اولویتم در “دارو”، حذف “رانت” است، گفت: سامانه تی‌تک همچنان نواقصی دارد و به عنوان مثال یک کاربر توانسته آمپول تستوسترون را به عنوان پودر نارگیل و پودر کاکائو به کشور وارد کند.

واردات تستسترون به جای پودر نارگیل و کاکائو!

سعید نمکی:

* (با انتقاد از نوع کارکرد سامانه تی‌تک): گرچه این سامانه زیرساخت خوبی برای شفافیت بود، اما هرگز به سوی شفافیت حرکت نکرده است. حتی در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم همچنان این سامانه دارای نواقصی هست. به عنوان مثال یک کاربر در سامانه تی‌تک توانسته بود آمپول تستسترون را به عنوان پودر نارگیل و پودر کاکائو به کشور وارد کند و یا یک خانم دکتر در این سامانه در ۱۹ قسمت مسوول فنی شناخته شده بود بدون اینکه این سامانه خطا دهد.

* عده‌ای پس از حرف‌های من ترسیدند و بلوا کردند که وزیر با این افراد شراکت دارد؛ در حالی که صراحتا اعلام می‌کنم وزیر بهداشت شما کاسه‌لیس نیست. بنده اگر می‌خواستم اقدامات رانت‌جویانه انجام دهم می‌توانستم اقدام به تاسیس کارخانه‌های متعدد و رانت‌جویی‌های دیگر کنم. خوشحالم که وقتی چوب را برمی‌داری، عده‌ای که خطا کرده‌اند کار دست‌شان می‌آید. تا زمانی که مساله “رانت” در حوزه داروسازی کشور برطرف نشود، مشکل باقی خواهد ماند؛ چراکه هیچ سرمایه‌گذاری جرات نمی‌کند در کشوری که امکان حفظ سرمایه‌اش وجود ندارد و پرریسک تلقی می‌شود، سرمایه‌گذاری کند. نباید ساز و کار کشور به گونه‌ای باشد که سرمایه سرمایه‌گذار با تغییر وزیر و کابینه به خطر افتد.

حتما بخوانید:  پاسخ عاشقانه همسر سابق به مهناز افشار

* در حوزه تخلفات دارویی احتیاج به یک سامانه به روز با زیرساخت‌های سامانه تی‌تک داریم. باید واقع‌بین باشیم. بنده به دکتر شانه‌ساز نیز گفته‌ام اگر تخلفی صورت گیرد بنده به هیچ عنوان گذشت نخواهم کرد. حتی اگر در دنیا متوجه تخلف شما نشوند، در آخرت شما باید پاسخگوی من باشید.

* در این میدان هر کسی که پاکیزه‌تر است، باید فعالیت کند. سلامت مردم به هیچ عنوان برای من شوخی‌بردار نیست. من نه اجازه رانت به واردات دارو و نه اجازه رانت به تولید داخلی می‌دهم.

* روز اولی که به وزارت بهداشت آمدم تمام تجربه خودم را به عنوان یک معلم و کسی که در سازمان برنامه و بودجه فعالیت‌های زیادی انجام داده، به وزارت بهداشت آوردم. از روز اول بزرگ‌ترین اولویت من در حوزه دارو حذف “رانت” بود. بنده هیچ گوشه‌ای از صنعت را در حوزه داروسازی مقصر نشناختم و با شناختی که از بدنه داروسازی کشور داشتم می‌گویم که هیچ گاه پس از انقلاب یک فرد غیرداروساز رییس سازمان غذا و دارو نبوده است و آن اتفاقاتی که افتاده، متوجه سازمان غذا و داروست.

* زمانی که من حرف از امضاهای طلایی در این سازمان زدم، گروه‌هایی به من حمله کردند. من می‌دانم حمله‌های صورت گرفته از سوی کسانی بود که در حال استفاده از “رانت” بودند. باید بگویم در سازمان غذا و دارو اتفاقات تلخ کم پیش نیامده است. این اتفاقات از نظام قیمت‌گذاری، تولید، توزیع و غیره تا سایر موارد پیشرفت داشته است؛ چراکه هیچ ضابطه قدرتمند عدالت‌محوری در این زمینه فعال نبود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *