واکنش‌ها به تصمیم اخیر FATF درباره ایران واکنش‌ها به تصمیم اخیر FATF درباره ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / واکنش‌ها به تصمیم اخیر FATF درباره ایران

واکنش‌ها به تصمیم اخیر FATF درباره ایران

روز گذشته گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تعلیق اقدامات تقابلی علیه ایران را تمدید کرد و تا ماه ژوئن ۲۰۱۹ به ایران مهلت داد تا انتظاراتش را در زمینه مبارزه با تأمین مالی تروریسم و پولشویی برآورده کند.

واکنش‌ها به تصمیم اخیر FATF درباره ایران

پس از تمدید فرصت ۴ ماهه «FATF» به ایران برخی مقامات و نهادها درباره این تصمیم گروه ویژه اقدام مالی اظهارنظر کردند.

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز در حاشیه بازدید نمایشگاه سرآمدان فناوری و صنعت درباره تمدید تعلیق اقدام تقابلی علیه ایران از سوی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) گفت: این اقدام نشان می‌دهد که طرف مقابل نمی‌خواهد شرایط را به جایی برساند که احساس بن‌بست ایجاد شود؛ متقابلاً نیز این موضوع در ایران بررسی می‌شود و هر آنچه به نفع منافع ملی باشد تصمیم‌گیری خواهد شد.

حسین شریعتمداری در یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: باید از طرفداران تصویب لوایح یاد شده پرسید؛ اگر FATF را نپذیریم چه اتفاقی خواهد افتاد که اکنون نیفتاده است؟! مگر اصلی‌ترین بهانه آمریکا برای مقابله با ایران اسلامی، موجودیت نظام جمهوری اسلامی نیست؟ مؤمن و اساسا هیچ عاقلی نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شود. آیا ده‌ها بار گزیده شدن کافی نیست تا بر سر عقل آییم؟! اگر یک امتیاز و فقط یک امتیاز به دست آورده‌اید، بسم‌الله، بفرمایید!

بانک مرکزی هم در پی تصمیم جدید کارگروه ویژه اقدام مالی در اطلاعیه‌ای ضمن اسقبال از این تمدید ۴ ماهه ابراز امیدواری کرد تکلیف ۲ لایحه باقیمانده نیز هرچه زودتر تعیین شود.

الویری؛ رئیس شورای عالی استان‌ها درباره مخالفت‌ها با پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو وCFT گفت: پیوستن ایران به پالرمو و CFT یکی از مصادیق مواردی است که اگر شبهه‌ای درباره آن وجود داشته باشد، باید براساس اصل پنجاه و نهم قانون اساسی، به رفراندوم گذاشته شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  افشاگری در مورد رای انفصال از خدمت «سیف»

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *