واکنش به صف خرید نان در ارومیه؛ مردم مقصرند! واکنش به صف خرید نان در ارومیه؛ مردم مقصرند! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / واکنش به صف خرید نان در ارومیه؛ مردم مقصرند!

واکنش به صف خرید نان در ارومیه؛ مردم مقصرند!

برترین‌ها: انتشار تصویری از صف طولانی نان در ارومیه در فضای مجازی خبرساز شد.

افزایش صف در مقابل برخی از واحدهای نانوایی‌ در ارومیه به شایعه کمبود نان دامن زده بود.

درهمین رابطه فرماندار ارومیه با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر کمبود نان در شهرستان گفت: صف‌های طولانی نیز مقابل نانوایی‌ها مشاهده شده که بار روانی خاصی داشت ولی با تدابیر اتخاذ شده، در کمتر از نیم روز، این مشکل رفع شد و وضعیت نان در این شهرستان به ثبات رسیده است.

تصویری از صف طولانی نان در ارومیه

مردم ارومیه مقصر اصلی کمبود نان در نانوایی‌ها هستند

رئیس اتحادیه نانوایی‌های ارومیه با تاکید بر اینکه هم اکنون باید از مردم سوال کرد که چرا جلوی نانوایی‌ها در شهر ارومیه شلوغ شده و کمبود نان وجود دارد گفت: دولت هیچ کمبود آرد و نان را ندارد.

الله‌وردی حسن‌زاده با تاکید بر اینکه هیچ‌ گونه افزایش قیمت در نان و کمبود آرد در نانوایی‌های سطح شهر ارومیه وجود ندارد اظهار داشت: در مصوبه قیمت نان در آبان‌ماه سال گذشته، سنگک یارانه یک، ۱۰۰۰ تومان، یارانه دو، ۲۵۰۰ تومان و بربری و نان روغنی نیز براساس یارانه ۱۰۰۰ تومان و یارانه دو به قیمت ۱۵۰۰ تومان تعیین شده بود.

وی تصریح کرد: همچین قیمت لواش در سال گذشته ۲۳۰ تومان بود و به هیچ عنوان افزایش قیمت آن چنانی وجود ندارد چون فروردین امسال تنها ۱۰ تومان به قیمت لواش اضافه شد و آن هم به خاطر افزایش هزینه‌های کرایه حمل بوده است.

مردم مقصر کمبود نان هستند

رئیس اتحادیه نانوایی‌های ارومیه با تاکید بر اینکه هم اکنون باید از مردم سوال کرد که چرا جلوی نانوایی‌ها در شهر ارومیه شلوغ شده و کمبود نان وجود دارد گفت: دولت هیچ کمبود نانی را ندارد و باز هم نانوایی‌های شهر براساس گذشته به کار و فعالیت پرداخته و تعطیل هم نبوده‌اند.

حتما بخوانید:  پیشرفته‌ترین گوشی تاشوی سامسونگ رونمایی شد

وی با اشاره به اینکه ارومیه و حومه دارای یک میلیون نفر جمعیت است افزود: این در حالی است که روزانه ۳۲ میلیون قرص نان تولید می‌شود و بنابراین هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

مردم نان مصرفی یک ماهشان را یک جا خریداری می‌کنند

حسن‌زاده با بیان اینکه متاسفانه هر مشتری که در صف نانوایی در انتظار می‌ایستد ۸۰ قرص نان خریداری می‌کند اظهار داشت: متاسفانه برخی مردم نان مصرفی یک ماهشان را یک جا خریداری می‌کنند بنابراین دچار کمبود نان در نانوایی‌ها می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته هیئت دولت قیمت گندم را برای سال ۱۴۰۰، چهار هزار تومان اعلام کرد افزود: زمانی که این افزایش قیمت گندم در سراسر ایران اعلام می‌شود بر روی مردم تاثیر گذاشت و گمان کردند که از امسال این افزایش قیمت در نان اعمال می‌شود.

نیازی به جمع‌آوری نان در خانه‌ها توسط مردم وجود ندارد

رئیس اتحادیه نانوایی‌های ارومیه گفت: بنابراین در سال آینده دولتی دیگر بر سر کار خواهد آمد و نرخ جدیدی برای نان اعلام می‌کند بنابراین نیازی به جمع‌آوری نان در خانه‌ها توسط مردم وجود ندارد.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه کمبود آرد در شهر وجود ندارد افزود: هم اکنون در انبارهای سطح شهر ارومیه، آرد و گندم به اندازه کافی وجود داشته و بنابراین از لحاظ نان نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

مردم باید به حد نیاز نان بخرند

رئیس اتحادیه نانوایی‌های ارومیه گفت: حتی شاهد بودیم که از همشهریان پنج بسته نان و معادل ۲۳۰ قرص نان را یک جا خریداری کرده بودند بنابراین با توجه به اینکه از لحاظ تولید نان و وجود آرد هیچ مشکلی وجود ندارد، مردم باید از تجمع در نانوایی‌ها خودداری کرده و به حد نیاز خرید کنند تا شرایط به حالت عادی برگردد.

حتما بخوانید:  رقم احتمالیِ عوارض خروج از کشور در ۱۴۰۰

 چند روز گذشته که مردم دچار کمبود نان در نانوایی‌ها شده بودند، رئیس اتحادیه نانوایی‌های ارومیه در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های رسمی کشور، علت آن را عدم هماهنگی پیمانکار جدید توزیع آرد با نانوایی‌ها عنوان کرد و اظهار داشت که تا چند روز آینده سهمیه آرد نانوایی‌ها به صورت هماهنگ توزیع شده و مشکلات پخت نان در ارومیه برطرف می‌شود.

اما امروز عنوان می‌شود که مردم خود مقصر کمبود نان در نانوایی‌ها هستند و نباید بیش از نیاز خود اقدام به خرید نان کنند.

حتی با وجود اینکه اعلام می‌شود که قیمت مصوب نان لواش ۲۴۰ تومان است اما برخی نانوایی‌ها، نان را به قیمت هر قرص ۵۰۰ تومان به فروش رساندند در حالی که به نظر می‌رسد هیچ گونه نظارتی در این شهر توسط مسئولان مربوطه وجود ندارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *