واکنش سرد چین به اخبار توافق ۲۵ساله با ایران واکنش سرد چین به اخبار توافق ۲۵ساله با ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / واکنش سرد چین به اخبار توافق ۲۵ساله با ایران

واکنش سرد چین به اخبار توافق ۲۵ساله با ایران

خبرگزاری فارس: «هوا چان‌یینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روزانه تأکید کرد کشورش به توسعه روابط دوستانه با کشورها از جمله ایران اهمیت می‌دهد.

یک خبرنگار از سخنگوی وزارت خارجه چین درباره جزئیات ادعایی منتشرشده از سند همکاری پکن-تهران در روزنامه آمریکایی نیویورک‌‌تایمز پرسید و گفت که آیا او می‌تواند جزئیات منتشرشده در این روزنامه درباره سند مذکور را تأیید کند یا خیر.

چان‌یونگ گفت: «چین به توسعه روابط دوستانه و مبتنی با همکاری با کشورهای دیگر اهمیت می‌دهد. ایران، کشور دوست است که مبادلات و همکاری نرمال با چین برخوردار است. درباره سئوال خاص شما اطلاعاتی ندارم.»

واکنش سرد چین به اخبار توافق ۲۵ساله با ایران

اول تیرماه امسال در خبر کوتاهی اعلام شد که پیش نویس نهایی سند «برنامه ۲۵ ساله همکاری های جامع ایران و چین» به تصویب هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران رسید و وزارت امورخارجه مامور انجام اقدامات نهایی تا امضای این سند با طرف چینی شد.

به نقل از اصلاحات نیوز؛ پیش از این، برخی تحلیلگران سیاسی از جمله عباس عبدی و احمد زیدآبادی گفته بودند مباحث مطرح‌شده درباره توافق ۲۵ساله ایران و چین، صرفا خواست یکسویه ایران است و بعید به نظر می‌رسد چینی‌ها با آن همراهی کنند؛

عباس عبدی در این رابطه گفت: این قرارداد خواست ایران است، نه چین؛ چینی‌ها ۹ماه است جواب آن را نداده‌اند

احمد زیدآبادی هم اظهار کرد: چینی‌ها با چه انگیزه‌ای قرار است تن به قراردادی دهند که سالانه میلیاردها دلار هزینه به آنها تحمیل می‌کند؟

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  واکسن برای مهرآوران و اطلسی ثمری نداشت؟

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *