وداع آخر هنردوستان با پیکر فتحعلی اویسی وداع آخر هنردوستان با پیکر فتحعلی اویسی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وداع آخر هنردوستان با پیکر فتحعلی اویسی

وداع آخر هنردوستان با پیکر فتحعلی اویسی

باشگاه خبرنگاران جوان: مراسم تشییع و تدفین پیکر هنرمند فقید فتحعلی اویسی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان برگزار شد.

پیکر این هنرمند در کنار مزار محمود اختیار شاعر و نویسنده ایرانی به خاک سپرده شد.

وداع آخر با پیکر فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی متولد سال ۱۳۲۴ بود. او فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس بود و آغازِ فعالیت سینمایی‌اش، با بازی در فیلم قدغن از علیرضا داوودنژاد در سال ۱۳۵۷ رقم خورد.

فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد بیشتر در تلویزیون دیده شد؛ اما در سینما هم آثار درخشانی داشت؛ مثل ناخدا خورشید (ناصر تقوایی، ۱۳۶۵)، سرب (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۷)، هی جو (منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷)، بانو (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۰)، جهان پهلوان تختی (علی حاتمی و بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و مومیایی ۳ (محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸). او با فیلم‌های سربلند، مریم و میتیل، باو و مادر کارگردانی سینما را هم تجربه کرد.

فتحعلی اویسی سال ۱۳۷۹ در سریال «ولایت عشق» در نقش «رجاء ابن ابی ضحاک» نقش آفرینی کرد. این هنرمند در سال ۱۳۸۱ با سریال «بدون شرح» به شهرت رسید و با حضور در سریال‌هایی همچون «کمربند‌ها را ببندیم» و «زیرزمین» همچنان محبوب مخاطبان باقی ماند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  فرماندار قلعه‌حسن‌خان: در اعتراضات، حکم تیر دادم

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *