وزارت بهداشت: آلودگی هوای تهران، وخیم است وزارت بهداشت: آلودگی هوای تهران، وخیم است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وزارت بهداشت: آلودگی هوای تهران، وخیم است

وزارت بهداشت: آلودگی هوای تهران، وخیم است

خبرگزاری تسنیم: جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران عصر امروز به ریاست محمد تقی‌زاده معاون عمرانی استاندار تهران برگزار شد.

در این جلسه تصمیماتی مبنی بر تعطیلی مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی در استان تهران بجز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس گرفته شد. همچنین تمامی موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها فردا شنبه در تهران بجز در شهرستان‌های پردیس، دماوند و فیروزکوه تعطیل خواهند بود.

همچنین بنا بر تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران طرح زوج و فرد فردا از درب منازل اجرا خواهد شد.

همچنین بر اساس تصمیم اخذ شده در این کمیته تردد کامیون‌ها و خودروهای سنگین به شهر تهران همچنان ممنوع خواهد بود و قرار بر این شد که پلیس راهور نیز برنامه‌های خود را در این زمینه تشدید کند.

وزارت بهداشت: آلودگی هوای تهران وخیم است

در جلسه امروز همچنین مصوب شد که فعالیت‌های عمرانی تمام دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شهرداری‌ها تا اطلاع ثانوی متوقف بماند. همچنین در جلسه امروز فعالیت‌های معادن شن و ماسه و صنایع نظیر آن تا اطلاع‌ثانوی متوقف خواهد بود.

در جلسه امروز همچنین تصمیم‌ بر این شد که فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی در فضای باز فردا متوقف باشد که بر همین اساس مسابقه فوتبال پرسپولیس و نساجی مازندران فردا لغو خواهد شد.

همچنین در جلسه امروز برخی از اعضا و نمایندگان دستگاه‌های مختلف نسبت به شرایط استان تهران اظهاراتی را مطرح کردند.

رستگاری معاون پایش محیط زیست استان تهران در جلسه امروز اعلام کرد: در حال حاضر شاخص آلودگی در تهران بر روی عدد ۱۳۰ است که البته طی ۲۴ ساعت گذشته این عدد روی ۱۵۴ قرار داشته است.

همچنین در جلسه نماینده پلیس از اعمال قانون بر بیش از هزار دستگاه خودرو در روز خبر داد و گفت: این اعمال قانون توسط همکارانمان در پلیس راهور انجام می‌شود.

حتما بخوانید:  عجیب‌ترین‌های ۹۸؛ گل‌واژه سال را انتخاب کنید

وی افزود: همچنین در روزهای آینده ۱۵۰ خودرو فک پلاک و به تعمیرگاه اعزام شده‌اند.

نماینده پلیس در جلسه امروز از ممنوعیت تردد کامیون‌ها در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: این تصمیم بر اساس جلسه‌ای که در گذشته اعمال شده است و همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنین در جلسه امروز نماینده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از آمادگی پایگاه‌های اورژانس در روزهای گذشته و آینده در سطح شهر تهران خبر داد.

همچنین در جلسه امروز، شاهسون نماینده وزارت بهداشت با اشاره به اینکه شاخص آلودگی هوا در منطقه پیروزی به عدد ۲۰۸ رسیده است گفت: بر اساس آمار شاخص آلودگی هوا در دو ایستگاه نیز به عدد ۲۰۰ در روز گذشته رسیده است.

وی با اشاره به شرایط جوی در شهر تهران گفت: باید فکری به حال منابع تولیدکنندگاه آلایندگی‌ها و آلودگی هوا نیز باشیم.

وی با بیان اینکه وضعیت خیلی وخیم است گفت: باید تصمیمات مهمی در روزهای آینده برای این شرایط اخذ کنیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *