وزیر جهاد: مردم از توزیع مرغ بسیار خوشحال بودند وزیر جهاد: مردم از توزیع مرغ بسیار خوشحال بودند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وزیر جهاد: مردم از توزیع مرغ بسیار خوشحال بودند

وزیر جهاد: مردم از توزیع مرغ بسیار خوشحال بودند

خبرگزاری تسنیم: وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز هزار و ۴۵۰ تن مرغ برای استان تهران تامین و وارد این استان شد که این رویه ادامه دارد.

کاظم خاوازی در حاشیه جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور در جمع خبرنگاران افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده روز گذشته هم هزار و ۱۱۶ تن مرغ وارد استان تهران شد که البته این تدارک برای استان البرز هم دیده و به این ترتیب بازار مرغ آرام شد.

وی اضافه کرد: بازدیدی که از مراکز عمده فروشی و خرده فروشی داشتم دیدم مردم از این رویه بسیار خوشحال هستند البته این خوشحالی می‌توانست دو تا دو ماه و نیم قبل هم اتفاق بیفتد، زیرا تولید به اندازه کافی در کشور وجود داشت.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که در دو ماه گذشته تصویر بسیار نامناسبی از وضع و ظرفیت‌های تولید مرغ در کشور به نمایش گذاشته شد گفت: این در حالی بود که تولید به اندازه کافی در کشور تدارک دیده شده بود.

وزیر جهاد: مردم از نحوه توزیع مرغ بسیار خوشحال بودند

خاوازی افزود: این امر موجب شد چهارشنبه ۱۱ فروردین دولت تصمیم بگیرد تا ستاد یا قرارگاهی برای ساماندهی این امر ترتیب دهد که مسئولیت این کار به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد.

وی گفت: در این قرارگاه که در اصل یک واحد هماهنگی بزرگ برای هماهنگ کردن دستگاه‌ها باهم و ساماندهی بازار است از شب ۱۱ فروردین کار آغاز شد و به روز‌های تعطیل پنجشنبه و جمعه هم تصمیمات خوبی در این قرارگاه گرفته شد که از جمله آن برنامه ریزی برای تامین مرغ در استان‌هایی بود که از نظر قیمتی دچار مشکل بودند.

حتما بخوانید:  لغو دائمی کارت هوشمند راننده اتوبوس خبرنگاران

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در استان‌های تهران، البرز و سیستان و بلوچستان نظارت بر نظام تامین و توزیع مرغ در دستور کار قرار گرفت و با توجه به این که مطمئن بودیم مرغ به اندازه کافی تولید می‌شود برنامه ریزی برای توزیع در بازار را آغاز کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: براساس مصوبه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور هر گونه قطعه بندی و بسته بندی مرغ تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

کاظم خاوازی در حاشیه جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور در جمع خبرنگاران افزود: یکی از موارد موجود در بازار‏، قطعه بندی مرغ آن هم به مقدار زیاد بود و به جای این که مرغی کامل به مردم عرضه شود مرغ قطعه بندی آن هم با قیمت بسیار گزاف به فروش می‌رفت.

وی اضافه کرد: موضوعی دیگر بسته بندی مرغ در قالب زنجیره‌ها و واحد‌های تولیدی بزرگ بود که با قیمت بسیار بالا عرضه می‌شد از این رو تا اطلاع ثانوی بسته بندی مرغ را ممنوع کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به طور نمونه در یک واحد بسته بندی مرغ ۳۵۰ تن مرغ در یک شیفت کاری وارد می‌شد در حالی که این واحد در سه شیفت مشغول کار بود و اگرچه ما موافق از بین رفتن اشتغال نیستیم، اما بسته بندی مرغ و عرضه آن با قیمت بالاتر اتفاق خوبی برای مردم نبود از این رو این رویه ممنوع شد.

خاوازی افزود: اگرچه دولت موافق افزایش قیمت مرغ نبود، اما به جهت این که از مهر سال گذشته افزایش قیمتی در حوزه مرغ نداشتیم و هزینه‌های تولید مانند حمل و نقل نیز افزایش یافته بود و ارز ۴۲۰۰ تومانی هم ۴۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌های تولید مرغ را پوشش می‌داد دولت با افزایش قیمت مرغ به کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان موافقت کرد.

حتما بخوانید:  حرکت تازه حاتمی‌کیا؛ فداکارِ پیش‌رو یا فرصت‌طلب؟

وی ادامه داد: قرارگاه ساماندهی مرغ کشور با بررسی همه اجزای مرتبط و هماهنگ کردن این اجزا در حوزه مرغ، ترتیبی اتخاذ خواهد کرد تا کمبود و به تبع آن افزایش بی رویه قیمت مرغ در حاشیه بازار تکرار نشود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همچنین در جلسات قرارگاه مشکلات مردم در حوزه مرغ بررسی و منافذی که موجب خروج مرغ از دست دهک‌های پایین جامعه می‌شد شناسایی شد.

خاوازی افزود: در پنج ماه گذشته نهاده‌های مورد نیاز در همه اجزای تولید مرغ به اندازه کافی تامین شد ضمن این که در شرایط کنونی یکی از کار‌های اصلی قرارگاه تثبیت و پایداری تولید مرغ در کشور است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *