وضعیت ترافیکی جاده‌ها در روز اربعین وضعیت ترافیکی جاده‌ها در روز اربعین | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وضعیت ترافیکی جاده‌ها در روز اربعین

وضعیت ترافیکی جاده‌ها در روز اربعین

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس راه ایلام گفت: مسیر مهران به سمت ایلام از ظهر امروز یک طرفه می شود.

 سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: با توجه به بازگشت حجم قابل توجه زائران اربعین حسینی (ع)به مرز مهران و افزایش تردد در مسیر مهران-ایلام به جهت ایجاد سهولت و تخلیه بار ترافیکی برگشتی به سمت ایلام از ساعت ۱۲ امروز محدودیت های ترافیکی آغاز خواهد شد و مسیر مهران به سمت ایلام به صورت یک طرفه خواهد بود.

وی افزود: مسیر جایگزین برای تردد به سمت مهران، مسیر ایلام-ملکشاهی-مهران خواهد بود.

آخرین اخبار ترافیکی اربعین

وی ادامه داد: رانندگان و زائران عزیز از مرکز استان از دو مسیر ایلام-ایوان-کرمانشاه یا ایلام-سرابله-حمیل-کرمانشاه می توانند به سمت استان کرمانشاه تردد کنند.

رئیس پلیس راه استان با اشاره به وضعیت جاده پرپیچ و خم ملکشاهی تاکید کرد رانندگان محترم در تردد از این محور صبر و حوصله و احتیاط را در دستور کار خود قرار دهند.

همتی زاده در پایان گفت: از عموم مردم شریف استان ایلام تقاضا داریم که در اجرای این طرح با ماموران پلیس راه همکاری کنند تا هر چه سریعتر بار ترافیکی تخلیه و وضعیت به شرایط عادی برگردد.

استقرار ۱۱۰ گشت پلیس‌راه در مسیر زوار اربعین

یس پلیس‌راه استان کرمانشاه از استقرار ۱۱۰ گشت پلیس‌راه استان در مسیر زوار اربعین خبر داد و گفت: محدودیت‌های ترافیکی برای بازگشت زوار داریم.

سرهنگ محمد حیدری اظهار داشت: موج بازگشت زائران از ۴۸ ساعت آینده آغاز می‌شود و در حال حاضر ترافیک در مسیر تردد زوار سنگین اما روان است.

وی فزود: پیش‌بینی می‌شود از امروز به مدت سه روز حجم تردد در محورهای مواصلاتی سنگین باشد بر همین مبنا هماهنگی های لازم با همه دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی به عمل آمده است.

فرمانده پلیس‌راه استان کرمانشاه با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در محور های مواصلاتی در مسیر تردد زوار اکیپ‌های سیار و پایگاه‌های ثابت خود را مستقر کرده‌اند، گفت: ۱۱۰ تیم گشتی، محسوس و نامحسوس در سطح محورهای مواصلاتی استان به صورت ۲۴ ساعته حضور دارند که بسترهای ایمنی را برای تردد زائرین فراهم می کنند.

به گفته حیدری، با توجه به اینکه محور اسلام‌آباد غرب به سمت حمیل و پل دختر به صورت دو طرفه و وضع موجود محور نیز جوابگوی ترافیک نیست، محدودیت ترافیکی برای تردد خودروهای سنگین باری، انواع تریلر، کامیون و کامیونت از اسلام‌آباد غرب به سمت پلدختر و بالعکس تا روز سیزدهم ماه جاری اعمال می شود.

حتما بخوانید:  جنجال کلیپ تازه «سوریلند» در فضای مجازی

وی بیان داشت: با توجه به اینکه برابر تجارب اربعین سال گذشته بیشترین حوادث ترافیکی ناشی از خستگی ناشی و خواب آلودگی بوده است رانندگان باید در طول مسیر استراحت کافی داشته باشند.

فرمانده پلیس‌راه استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه رانندگان باید از شتاب و عجله در طول مسیر بپرهیزند خواستار توجه به توصیه‌های پلیس راه در محورهای مواصلاتی شد و تصریح کرد: رانندگان برای استراحت باید در پارکینگ‌های مناسب و نه در حاشیه راهها توقف کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: در تصادفات خسارتی نباید سد معبر برای دیگر خودروها انجام شود و باید سریعاً با نیروهای پلیس راه تماس گرفته شود؛ نمایندگان شرکت بیمه ایران جهت پرداخت آنی خسارت به حادثه دیدگان در تصادفات خسارتی در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه مستقر هستند.

ترافیک روان و پرحجم در مسیر ایلام-مهران

-رئیس پلیس راه ایلام از ترافیک روان و پرحجم در مسیر ایلام-مهران خبر داد.

سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: ترافیک روان و پرحجم همراه با پیاده روی اربعین حسینی(ع) در محور ایلام به مهران در جریان است و می طلبد که رانندگان با احتیاط رانندگی کنند و به عابران پیاده در حاشیه جاده توجه داشته باشند.

وی افزود: این موج بازگشت سفر از دیروز با مقدار کم و در روزهای آتی با وسعت بیشتر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به نزدیکی مرز مهران به سایر شهرهای استانی و کشوری پیش بینی می شود بازگشت زائرین بیشتر از مرز مهران وارد کشور شوند و به همین علت مرز مهران پذیرای ورود بیشترین و حداکثر خواهد زائرین خواهد بود.

وی ادامه داد: هم اکنون وضعیت ترافیک در محورهای مواصلاتی ورود به مهران کم شده و در مقابل بارهای خروجی نسبت به سایر روزها بیشتر شده و انتظار می رود که از روزها و ساعت های آتی این حجم ترافیک و بار تردد نسبت به دیگر سایر استان ها بیشتر شود.

وی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه ممکن است در مسیر مهران به ایلام در صورت باز ترافیکی زیاد یک طرفه اعمال شود در صورت اعمال یک طرفه جاده جایگزین بار برگشت از مسیر ایلام- ملکشاهی- به مهران انجام می گیرد.

انتقال ۵۸۵ دستگاه خودروی غیرمجاز به پارکینگ در مهران

حتما بخوانید:  زمانی که بر سر استخدام افراد نخبه دعوا بود!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: از آغاز طرح ترافیکی اربعین تاکنون تعداد ۵۸۵ دستگاه خودرو به پارکینگ منتقل شده است.

سرهنگ محسن ناصری اظهار داشت: این خودروها که متعلق به زائران است، عموماً درمحل های غیرمجاز پارک و رها شده بودند که به دلیل سد معبر ، توسط جرثقیل جمع آوری و به پارکینگ منتقل شده اند.

وی افزود : درصورتیکه زائری در زمان بازگشت با نبود خودروی خود در معابر درونشهری مهران مواجه شود می تواند برای اطلاع دقیق از محل پارک خودروی شخصی خود با شماره های ۱۱۰و ۱۲۰تماس حاصل و یا به یکی از پارکینگ های ا لزهراء(س) و یا خاتم الانبیاء(ص) مراجعه کند.

سرهنگ ناصری خاطرنشان کرد:هزینه نقل و انتقال توسط جرثقیل رایگان بوده و به جز هزینه پارکینگ، کسی حق دریافت وجه اضافی از زائران را ندارد.

لغزندگی در برخی محورها/ترافیک در محورهای ایلام-مهران

رئیس مرکز کنترل ترافیک و راهور ناجا از لغزندگی محورهای مواصلاتی استانهای کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان-گچین به علت بارش باران خبر داد.

سرهنگ نادر رحمانی ضمن تشریح آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های کشور بیان کرد: در حال حاضر شرایط جوی در محورهای مواصلاتی استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان- محور گچین به علت بارش باران لغزنده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور بیان کرد: ترافیک در محورهای ایلام-مهران سه راهی ماربره، سرابله-خمین و خمین- اسلام آباد نیمه سنگین و در استان‌ خوزستان، محورهای چذابه- بستان آباد، شلمچه و خرمشهر ترافیک پرحجم اما روان است.

به گفته وی، محور هراز، محدوده نارنجستان تا تونل شماره یک سه راهی چلاو و محورهای کرج- چالوس از ابتدای محور تا کیلومتر شش ترافیک نیمه سنگین است و در آزادراه تهران-قم نیز ترافیک پرحجم مشاهده می‌شود.

آماده باش پلیس برای موج بازگشت زائران اربعین

با فرا رسیدن مراسم اربعین امسال و حضور گسترده ایرانی‌ها در این مراسم، موج بازگشت از این سفر معنوی نیز آغاز شد، موضوعی که فرمانده یگان‌های ویژه ناجا از آمادگی برای آن خبر داده است.

سردار حسن کرمی درباره آمادگی یگان ویژه برای بازگشت زائران اربعین گفت: این یگان از سال گذشته پس از پایان عملیات اربعین، عملیات اربعین امسال را کلید زده و با بررسی اقدامات انجام شده و آسیب شناسی موارد موجود، سعی در رفع مشکلات و تأمین نیازها برای امسال کرده‌ایم.

حتما بخوانید:  نگار معظم به یک سال حبس محکوم شد

وی با بیان اینکه خوشبختانه امسال بسیاری از مشکلات در سال‌های گذشته را حل کرده‌ایم، افزود: نیروهای ما از مدت‌ها قبل از شروع مراسم اربعین برای خدمت به زائران حضرت اباعبدالله لحظه شماری می‌کردند و از حدود دو هفته قبل از آغاز ماه صفر نیز استقرار نخستین گروه‌های ما در سه پایانه مرزی انجام شد.

سردار کرمی با بیان اینکه آماده باش پلیس برای بازگشت زائران آغاز شده است، گفت: از روزهای قبل نیز برخی از زائران وارد کشور شده بودند، اما طبق پیش بینی‌ها موج بازگشت زائران در روزهای پیش رو اوج گرفته و ادامه خواهد داشت از این رو ما نیز در آمادگی هستیم و همانطور که عملیات خروج زائران از کشور در امنیت کامل برگزار شد، ان شاءالله عملیات بازگشت نیز در امنیت کامل انجام خواهد شد.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا درباره اقدامات انجام شده از سوی پلیس در سه پایانه مرزی نیز تصریح کرد: امسال برای نخستین بار از توربین‌های خنک کننده در محوطه‌های پرتجمع مانند گیت‌ها استفاده کرده‌ایم. همچنین تعداد گیت‌ها نیز افزایش داشته و تعداد مأموران افتخاری زن یگان ویژه نیز بیشتر شده است تا خدمت دهی به زائران با سرعت بیشتری انجام شود.

آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور در روز اربعین به شرح زیر است:

استان‌های کرمان وخراسان جنوبی (اکثر محورها)

استان هرمزگان (محور گچین)

ترافیک:

محور کرج-چالوس (از ابتدای محور تا کیلومتر ۶) نیمه سنگین

محور هراز (محدوده‌های نارنجستان تا تونل شماره ۱ و سه راهی چلاو) در هر دو مسیر نیمه سنگین (بعلت نقص فنی کامیون داخل تونل)

ایلام (محور مهران به سه راهی ماربره، سرابله-حمیل-اسلام آباد) نیمه سنگین

خوزستان (محور‌های چذابه-بستان آباد و شلمچه-خرمشهر) در هر دو مسیر پرحجم و روان

سایر محور‌های مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار می‌باشند.

محور‌هایی که مسدود هستند:

۱-محور اولنگ –شاهرود در استان‌های گلستان وسمنان

۲-محور دیزین به شمشک در استان‌های تهران و البرز

۳-استان خوزستان محور شوش – فتح المبین به علت طغیان رودخانه و تخریب پل (تردد وسایل نقلیه سنگین ممنوع می‌باشد)

۴ استان گیلان محور پونل به خلخال به علت ریزش کوه مسدود می‌باشد

۶- محور املش -اتاق ور در استان گیلان (محدوده پل کیازنی) به علت طغیان رودخانه وریزش پل تا اطلاع ثانوی مسدود گردید.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *