وعده وزیر جدید بهداشت درباره واکسیناسیون وعده وزیر جدید بهداشت درباره واکسیناسیون | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وعده وزیر جدید بهداشت درباره واکسیناسیون

وعده وزیر جدید بهداشت درباره واکسیناسیون

ایرنا: وزیر بهداشت از تکمیل روند واکسیناسیون تا دهه فجر خبر داد و گفت: مهمترین اقدام وزارت بهداشت برای مهار کرونا واکسیناسیون است.

وعده وزیر جدید بهداشت درباره واکسیناسیون

بهرام عین اللهی:

* متعاقب دستور رییس جمهور که شخصا پیگیر امر واکسیناسیون هستند، به دنبال واردات واکسن هستیم که هم اکنون نیز به مقدار زیاد و کافی وارد می شود و برنامه ما این است که تا دهه فجر واکسیناسیون را به پایان برسانیم و هر نفر باید دو دز واکسن دریافت کند تا در برابر ویروس به اندازه کافی ایمن شود.

* هر جای دنیا که واکسیناسیون انجام شده، تعداد مرگ و میر به شدت کاهش یافته است. خوشبختانه در مراکز درمانی تلاش شد که کادر درمان واکسینه شوند و شاهد بودیم که بعداز این اقدام، میزان مرگ و میر در عزیزان کادر درمان نیز کاهش یافت.

* چنانچه واکسیناسیون را تا دهه فجر تکمیل کنیم، می توانیم بر بیماری قائق آییم؛ اما تزریق واکسن به معنای عدم ابتلا به بیماری نیست بلکه افراد واکسینه شده نیز مبتلا می شوند، اما ممکن است بیماری شان شدت کمتری داشته باشد و به مرگ منجر نشود. بنابراین رعایت نکات بهداشتی و پروتکل های بهداشتی در کنار واکسن ضروری است.

* برنامه ما این است که بعداز اینکه روند واکسیناسیون تا حد زیادی پیش رفت، خدمات دیگر را با کارت واکسن انجام دهیم. یعنی لاک دان هوشمند ایجاد کنیم. یعنی افراد اگر بخواهند بلیط بگیرند یا هتل رزرو کنند، با کارت واکسن یا کارت ملی انجام دهند. چراکه در برخی کشورهای همجوار ما، کارت واکسن یکی از روش های قرنطینه است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  سردار سلامی:آمریکا بیش از این غلطی نمی‌تواند کند

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *