وقتی «ننه جون»‌ها هم می‌دانند تورم داریم اما … وقتی «ننه جون»‌ها هم می‌دانند تورم داریم اما ... | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وقتی «ننه جون»‌ها هم می‌دانند تورم داریم اما …

وقتی «ننه جون»‌ها هم می‌دانند تورم داریم اما …

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: حامیان دولت سیزدهم از پایین آمدن نرخ تورم و ارزان شدن اجناس سخن می‌گویند. بر اساس چه استدلال و منطقی، خدا می‌داند! به یاد دارم در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در آن مناظره‌های معروف مهدی کروبی خطاب به محمود احمدی نژاد گفت:« حتی ننه جون من هم تورم را متوجه می‌شود چون وقتی که می‌رود گوشت بخرد، می‌فهمد گران است. تورم با زندگی مردم کار دارد.»

وقتی «ننه جون»‌ها هم می‌دانند تورم داریم اما ...

الان هم ما مردم وقتی سری به بازار می‌زنیم، آنهم تنها برای خرید نیازهای اولیه زندگی مثل برنج، گوشت، مرغ و … گرانی و تورم را با پوست، گوشت و استخوان خود حس می‌کنیم. نمی‌دانم چگونه با رسیدن قیمت برنج به حوالی ۸۰ هزار تومان از پایین آمدن قیمت‌ها حرف می‌زنند!

اینکه این دوستان تورم را حس نمی‌کنند از دو حالت خارج نیست. اول اینکه آنها به خاطر نگاه حزبی و جناحی، دوست ندارند اشکالات دولت و مجلس را ببینند. دوم آنکه آنها اصلا مثل ما مردم عادی خرید نمی‌کنند و خبری از قیمت‌ها ندارند. اگر هر کدام از این دو حالت باشد که وای به حال ما و آنها.

نگارنده این متن، از دسته کسانی است که از پایین آمدن قیمت‌ها خوشحال می‌شود و به آسمان می‌پرد، درست مثل زمانی که خداد عزیزی دروازه مارک بوسنیچ استرالیایی را باز کرد.

ما مردم عادی مثل سیاستمدارها از موفقیت دولت‌ها ناراحت نمی‌شویم. آنها به خاطر منافع سیاسی خود شاید دوست نداشته باشند که قیمت‌ها ثابت بماند یا شکل نزولی به خود بگیرد اما ما عاشق نزولی شدن قیمت‌ها هستیم. از کجا می‌گویم که آنها موفقیت رقیب را دوست ندارند؟ به سال ۹۲ تا ۹۶ برگردید و آن روزها را مرور کنید. به آن زمان با انصاف نگاه کنیم. روزهای با ثبات را یادتان بیاید که همه منتظر ارزانی بیشتر بودند. همه نمی‌خریدند تا ارزان شود برعکس امروز که همه می‌خرند تا گران نشده است.

حتما بخوانید:  شاعر نام آشنای خوزستان درگذشت

بله، هزار انتقاد بزرگ و کوچک به دوره دوم حسن روحانی وارد است اما روزهای خوب را هم نباید فراموش کرد. در آن زمان رقبا چه می‌کردند؟

همین الان هم حضور رئیسی در بین مردم یک اتفاق خوب و قابل تقدیر است. او به صورت حضوری صدای مردم را می‌شنود اما برخی به خاطر امیال سیاسی خود این کار را بیهوده می‌دانند.

القصه که بهتر است با سخنان غلط، حال مردم را خراب نکنیم. وقتی که بتوانیم حقوق‌ کارمان را تا به آخر ماه برسانیم واگر شد کمی پس‌انداز کنیم، آن وقت است که می‌توانیم از پایین آمدن تورم و کنترل گرانی حرف زد. الان حقوق به نیمه ماه برسد باید خدا را شکر کنیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *