پاسخ به نگرانی مکارم با طرح جامع مسکن طلاب پاسخ به نگرانی مکارم با طرح جامع مسکن طلاب | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پاسخ به نگرانی مکارم با طرح جامع مسکن طلاب

پاسخ به نگرانی مکارم با طرح جامع مسکن طلاب

حوزه‌نیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ربانی امروز در تماس با دفتر آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان گزارشی از اقدامات این مرکز جهت ارائه خدمات به طلاب و رفع مشکلات معیشتی آنان ارائه کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکل مسکن طلاب افزود: مرکز خدمات از سال ۸۰ با تأسیس موسسه عمران نورگستر اقداماتی را برای رفع مشکل مسکن طلاب آغاز کرد و ساخت مجتمع‌های مسکونی هزاره یک تا ۱۰، مجتمع مسکونی ۱۵ خرداد و ۱۹۲ واحدی در شهر مقدس قم و ۵ هزار واحد مسکونی در استان‌های دیگر ازجمله اقدامات مرکز خدمات در تولید مسکن بوده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه بیان کرد: مرکز خدمات با بهره مندی از ظرفیت‌های مسکن مهر و مسکن روستایی طی تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، تعداد ۳ هزار نفر از روحانیون را در طرح‌های مسکن مهر و روستایی ثبت‌نام کرده و تا تحویل واحد به ایشان پیگیری کرد.

طرح جامع مسکن طلاب تهیه و تصویب شده است

ربانی ادامه داد: با توجه به ضرورت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی جهت رفع مشکل و دغدغه تأمین مسکن طلاب و روحانیون ، طرح جامع مسکن که حاصل بررسی و مطالعه تجربیات گذشته و اقدامات و تدابیر سایر نهادهای در این زمینه و حاوی نظرها، انتقادها و پیشنهادهای صاحب‌نظران و متولیان امر مسکن در کشور است، تهیه و تصویب شد.

وی با اشاره به مبانی طرح جامع مسکن طلاب و روحانیون بیان کرد: حفظ ارزش‌های اسلامی و اصالت‌های حوزوی، رعایت زی طلبگی و هویت حوزوی، حفظ و تقویت ارتباطات مردم و روحانیت، تسهیل انجام وظایف و رسالت‌های روحانیون، حفظ کرامت انسانی، عدالت محوری، اتخاذ رویکرد فرهنگی در ارائه خدمت مسکن و اهتمام به توزیع متوازن روحانیون از جمله مبانی این طرح مسکن است.

حتما بخوانید:  استوری متفاوت یک همسر شهید

پاسخ به نگرانی مکارم با طرح جامع مسکن طلاب

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: مدت ۳ سال است که انعقاد قرارداد آنلاین با مراکز درمانی در دستور کار مرکز خدمات قرار گرفته است.

ربانی بیان کرد: سال ۹۶ تعداد مراکز آنلاین طرف قرارداد ۱۵۷ مرکز بود ولی در سال ۹۷ این مراکز به ۷۹۹، در سال ۹۸ به ۱۱۳۹ و در سال ۹۹ به ۱۵۹۴ مرکز افزایش پیدا کرده و همچنان به صورت جدی پیگیر افزایش آن هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۵۰ مرکز درمانی در سراسر کشور با شرکت بیمه آسیا طرف قرارداد هستند، افزود: از این تعداد، ۱۵۹۴ مرکز به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه به مرکز خدمات و مابقی به صورت غیر آنلاین که با ارائه معرفی‌نامه در حال خدمت‌رسانی به طلاب معزز سراسر کشور می‌باشند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه تصریح کرد: مراکز بیمارستانی، تصویربرداری، آزمایشگاهی و دندانپزشکی که در آنها خدمات بیمه‌ای به صورت معرفی‌نامه آنلاین ارائه می شود.

ربانی خاطرنشان کرد: مراکز درمانی و خدماتی جدیدی که بیمه‌ها معمولاً در این مراکز، خدمات آنلاین ارائه نمی‌دهند همانند، مراکز فیزیوتراپی، داروخانه‌ها و مراکز خرید عینک طبی طرف قرارداد با بیمه آسیا نیز در لیست قرار گرفته و طلاب عزیز می‌توانند جهت دریافت خدمات به این مراکز نیز مراجعه کنند.

در این تماس آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان نیز از فعالیت‌های مجدانه و مخلصانه مرکز خدمات تشکر نمودند و توفیقات روزافزون را از درگاه الهی برای آن مجموعه خواستار شدند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *