پاسخ عوامل «قائم مقام» به اعتراض فرزند منتظری پاسخ عوامل «قائم مقام» به اعتراض فرزند منتظری | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پاسخ عوامل «قائم مقام» به اعتراض فرزند منتظری

پاسخ عوامل «قائم مقام» به اعتراض فرزند منتظری

روزنامه کیهان: پخش مستند «قائم‌مقام» درباره زندگی سیاسی آیت‌الله منتظری از شبکه سوم سیما به مناسبت سالگرد عملیات مرصاد، باز هم با واکنش‌های منفی و تخریبی مواجه شد. احمد منتظری، نیز با انتشار یادداشتی مدعی تحریف تاریخ در این مستند شد.

پاسخ عوامل «قائم مقام» به اعتراض فرزند منتظری

سازندگان مستند «قائم‌مقام» نیز در واکنش به اعتراض فرزند آیت‌الله منتظری متنی را منتشر کردند که به این شرح است:

«پیرو نامه آقای احمد منتظری به ریاست محترم سازمان صدا و سیما و تکرار ادعاهای خلاف واقع ایشان درباره مستند «قائم‌مقام» که در برخی رسانه‌ها با تیتر «اعتراض به تحریف تاریخ» منتشر شده، ذکر چند نکته ضروری است: گویا محتوای نامه آقای احمد منتظری، کپی‌شده از نامه‌‌های قبلی ایشان درباره پدرشان در سال‌های گذشته است.

چرا که برخی ادعاهای ایشان اساسا به مستند قائم‌مقام ارتباطی ندارد! به عنوان مثال نوشته‌اند قائم‌مقام مدعی «نفوذ مجاهدین خلق در بیت ایشان بدون ذکر حتی یک مورد مشخص برای آن» بوده است!

این در حالی است که اساسا چنین ادعایی در مستند وجود ندارد و مسئله‌ «نفوذی‌ها در بیت آیت‌الله منتظری» در آن مطرح نشده است. معلوم نیست ایشان که ادعای اعتراض به تحریف تاریخ را دارد چرا برای حمله به یک مستند، دست به تحریف محتوای آن می‌‌زند.

متاسفانه فرزند آیت‌الله منتظری در ادامه نامه خود از «تحریف» فراتر رفته و در ادعایی «کذب» می‌نویسد «در مواردی مثل ارسال نامه اعدام‌های تابستان ۶۷ به بی‌بی‌سی بحث وگفت‌وگوی مفصلی انجام شد که مصاحبه‌کنندگان قانع شدند که این نامه محرمانه در آن زمان توسط مخالفین آیت‌الله منتظری که درصدد حذف ایشان از نظام بودند در اختیار بی‌بی‌سی قرار گرفته است.

حتما بخوانید:  پاپ: واکسن نزدن، قمار با جان خود و دیگران است

ولی با این حال در این مجموعه القاء شبهه کردند و در راستای هدف خاص خود این کار ناشایست را به بیت و علاقه‌مندان آیت‌الله منتظری نسبت می‌دهند.»

این سخنان آقای احمد منتظری در حالی است که ایشان در پاسخ به سؤالات درباره ارسال نامه مذکور به بی‌بی‌سی در سال ۶۸ چیزی اضافه بر آنچه در کتاب «واقعیت‌ها و قضاوت‌ها» در دهه هفتاد مطرح شد نگفتند.

این روایت تاریخی ایشان هم مثل سایر روایت‌های تاریخی جریان آیت‌الله منتظری شنیده و ضبط شد. بنابراین ادعای «قانع شدن مصاحبه‌کنندگان» از اساس نادرست و خلاف واقع است.

مایه‌ تاسف است که از ابتدای اکران مستند «قائم‌مقام» فرزند آیت‌الله منتظری به جای اتخاذ مواضع متین و منطقی در مواجهه با این اثر تاریخی، درجاده‌ بی‌صداقتی و تخریب گام برداشته‌اند.»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *