پایان روز پرماجرای ایران و آمریکا با تهدید و تحریم پایان روز پرماجرای ایران و آمریکا با تهدید و تحریم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پایان روز پرماجرای ایران و آمریکا با تهدید و تحریم

پایان روز پرماجرای ایران و آمریکا با تهدید و تحریم

برترین‌ها: سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت که هیچ کشوری نمی‌تواند ایران را به خروج از برجام یا نقض این توافق متهم کند چرا که همه اقدامات ایران از جمله اقدامات اتخاذ شده امروز در قالب برجام بوده است.

وی گفت: ما تاکنون از برجام خارج نشده‌ایم اما خروج از این توافق را در دستورکار قرار داده‌ایم و این خروج مرحله به مرحله خواهد بود.

دستور ترامپ برای تحریم فلزات ایران

در ادامه سیاست‌های خصمانه و تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، ترامپ با صدور دستوری بخش فلزات و معادن ایران را مشمول تحریم کرد.

بنابر دستور اجرایی که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا امروز صادر کرد؛ بخش فلزات و معادن ایران که به گفته آمریکایی‌ها می‌تواند در تامین مالی برنامه هسته‌ای ایران موثر باشد، مشمول تحریم شده است.

دستور ترامپ برای تحریم فلزات ایران

این تحریم‌ها شامل صادرات آهن، آلومینیوم، سرب و مس اعلام شده است.

ترامپ در این دستور به اشخاص حقیقی و همه کشورها هشدار داده است که هر گونه معامله با ایران در بخش فلزات و یا اجازه دادن به ورود محصولات این بخش به بندرهای این کشورها برای آن‌ها پیامدهای وخیمی از جمله مصادره اموال و قرار گرفتن در لیست تحریم‌های آمریکا به دنبال خواهد داشت و ناقضان این تحریم از ورود به آمریکا منع می‌شوند.

همچنین برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که آمریکا خواهان گفت‌وگو با ایران برای دستیابی به یک توافق جدید است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با شبکه العربیه، ضمن اعلام این مطلب گفت: توافق جدید با ایران اگر حاصل شود برای تأیید به عنوان یک معاهده رسمی به کنگره ارائه می‌شود.

حتما بخوانید:  اولین فیلم منتشر شده از تلفات زائران در کربلا

پایان روز پرماجرای ایران و آمریکا با تهدید و تحریم

وی در عین حال تاکید کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد.

برایان هوک پیش‌تر در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرده بود که ایالات متحده خواهان جنگ با ایران نیست اما تمام تلاش خود را برای “تغییر رفتار ایران” به کار خواهد بست. او گفته بود که دیگر معافیت‌های نفتی برای خرید از ایران برای هیچ کشوری صادر نمی‌شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *