پوتین خواستار خروج نیرو‌های خارجی از سوریه شد پوتین خواستار خروج نیرو‌های خارجی از سوریه شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پوتین خواستار خروج نیرو‌های خارجی از سوریه شد

پوتین خواستار خروج نیرو‌های خارجی از سوریه شد

خبرگزاری ایرنا: رئیس جمهوری روسیه در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه با بیان اینکه سوریه باید آزاد شود، خواستار خروج همه نیروهای خارجی از این کشور شد.

ولادیمیر پوتین امروز شنبه در مصاحبه با شبکه راشاتودی، العربیه و اسکای نیوز عربی که بخشی از آن در تلویزیون دولتی روسیه پخش شد این مطلب را بیان کرد و افزود: هر کشوری که به طور غیرقانونی در کشور دیگری حضور دارد، باید آن کشور را ترک کند در مورد این مورد (سوریه)، نیروهای خارجی باید این کشور را ترک کنند و این برای همه کشورها صدق می‌کند.

وی ادامه داد: اگر دولت قانونی آینده سوریه نیز اعلام کند که دیگر نیازی به حضور نیروهای مسلح روسیه در این کشور نیست، این امر در مورد ما (روسیه) هم صدق می کند و باید از این کشور خارج شویم.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر کسی بر این باور باشد که تصرف تانکرها و حمله به زیرساخت های نفتی به نوعی بر همکاری روسیه و دوستان عرب ما (عربستان سعودی و امارات متحده عربی) تأثیر منفی خواهد گذاشت و به نوعی به همکاری ما با اوپک پایان خواهد داد کاملا در اشتباه است.

ترکیه چهارشنبه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه کلید زد و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که عملیات ارتش این کشور در حمله جدید علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ)، «چشمه صلح» نام دارد.حمله ترکیه به شمال سوریه به رغم مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی صورت گرفت.به گزارش رسانه‌های دولتی روسیه، در دو روز نخست این عملیات دست کم ۱۵۰ نفر کشته شدند.

حتما بخوانید:  بی‌اعصاب‌ها زمان آلودگی هوا جای شلوغ نروند!

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *