پول قرارداد ویلموتس: هر ایران یک ماسک رایگان! پول قرارداد ویلموتس: هر ایران یک ماسک رایگان! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پول قرارداد ویلموتس: هر ایران یک ماسک رایگان!

پول قرارداد ویلموتس: هر ایران یک ماسک رایگان!

روزنامه جام جم در گزارشی به حواشی موضوع غرامت پرداختی به ویلموتس؛ سرمربی سابق تیم ملی پرداخته است.

پول قرارداد ویلموتس: هر ایران یک ماسک رایگان!

این روزنامه نوشت: 

روزی که مارک ویلموتس داشت درخت کاج معروفش را در محوطه کمپ تیم‌ملی می‌کاشت کمتر کسی فکرش را می‌کرد که روزی این کاج آنقدر قیمت پیدا کند که برود در کنار گرانترین درخت کریسمس جهان. درختی که در هتل “Kempinski Hotel Bahia”در اسپانیا قرار دارد. درختی که زر و زیور زیادی از آن آویزان است و به همین دلیل هم هست که قیمتی است. یک جست‌وجوی ساده کنید و این درخت کاج به ارزش ۹/۱۱ میلیون پوندی را ببینید.

اما درخت کاج ایرانی. کاجی کوتاه، نوک آن کمی زرد رنگ و بدون هیچ ویژ‌گی خاصی! کاج ایرانی را هم در اینترنت جست‌وجو کنید. باور می‌کنید ۱۶۷میلیارد تومان برای آن آب خورده است.چه باور کنید چه باور نکنید این درخت ۱۶۷ میلیاردتومان ناقابل برایمان آب خورده است. رقمی که اگر مدیریت می‌شد می‌توانست گره خیلی از کارهای مردم را باز کند، خوشبختی هزاران نفر را تامین کند و گره‌هایی را باز کند که به‌راحتی و با هر دستی باز نمی‌شود.در این گزارش بررسی کرده‌ایم با غرامتی که باید به مرد بلژیکی پرداخت کنیم چه کارهایی می‌شود انجام داد.

بطور میانگین هزینه یک بسته ۵۰عددی ماسک سه لایه چیزی در حدود ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد که با این رقم می‌شد ۸۳ میلیون و ۳۵۰ هزار ماسک برای مناطق محروم تهیه کرد.یعنی تقریبا هر ایرانی یک ماسک.

سقف تسهیلات زوجین در برخی بانک‌ها ۱۶۰ میلیون تومان است. با این مبلغ می‌توان به یک هزار و ۱۸ زوج تسهیلات داد آن هم بدون بازپرداخت.

حتما بخوانید:  پرسش مهر رئیسی در سال تحصیلی جدید

قیمت هر تخت آی سی‌یو در ایران ۵/۱میلیارد تومان است.در کل کشور ۷۲۰۰ تخت آی سیو وجود دارد و با رقم ویلموتس می‌شد ۱۳۳ تخت به این آمار اضافه کرد.

در بهمن ماه ۹۸ استاندار کرمانشاه میانگین کشوری هزینه گازرسانی به ازای هر خانوار را ۱۲ میلیون اعلام کرد. با این رقم می‌شد در آن دوره برای ۱۳ هزار و ۵۸۳ خانوار گازرسانی انجام داد.

با رقم ۱۶۷ میلیارد تومان می‌شود یارانه ۴۵ هزار تومانی،۴میلیون و ۳۹۵هزار و ۶۰۴ نفر را پرداخت کرد.

در شرایط کرونایی که خیلی‌ها قدرت پرداخت پول برای انجام تست کرونا را ندارند،می‌شد با این رقم از نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر تست رایگان کرونا گرفت.

پرستاران این روزها در بدترین شرایط مشغول کار هستند.با غرامت ویلموتس می‌شود به ۳۳هزار پرستار ایرانی حقوق ماهانه داد.

چند وقتی است که در محله غیزانیه خوزستان مردم با مشکلات زیادی برای آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می‌کنند. با ۱۶۷ میلیارد تومان می شد ۴پروژه آبرسانی برای این منطقه را انجام داد.

ساخت ۱۱۰ کلاس درس و تقریبا ۵۵مدرسه در مناطق محروم از دیگر کارهایی است که می‌شود با این رقم انجام داد.

با رقم ۱۶۷ میلیارد تومان می‌شود در حدود ۳۳۵ مسکن مهر را تهیه کرد و در اختیار نیازمندان قرار داد. با این مبلغ همچنین می‌توان برای ۱۶۱۳خانوار یک پراید تهیه کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *