پیشنهاد عجیب به اصلاح‌طلبان درباره ۱۴۰۰ پیشنهاد عجیب به اصلاح‌طلبان درباره ۱۴۰۰ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پیشنهاد عجیب به اصلاح‌طلبان درباره ۱۴۰۰

پیشنهاد عجیب به اصلاح‌طلبان درباره ۱۴۰۰

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: انتخاب بایدن از نظر اصولگرایان تندرو غیرمنتظره بود و تقریبا همه محاسبات آنان را برای ۱۴۰۰ به‌هم زد، زیرا با وجود ترامپ از یک‌سو تحریم‌ها ادامه می‌یافت و آنان مستمسکی برای حمله به دولت داشتند و از سوی دیگر چالش اصلی انتخابات بر محور برجام و بازگشت به آن شکل نمی‌گرفت.

زیرا برجام عملا با خارج شدن امریکا، زمین‌گیر شده بود و با وجود ترامپ همچنان زمین‌گیر می‌ماند، بنابراین در صورت انتخاب ترامپ، حتی اگر انتخاباتی رقابتی را در سال آینده شاهد می‌بودیم، مساله سیاست خارجی و برجام نمی‌توانست محور رقابت‌ها باشد.

عبدی به اصلاح‌طلبان: برای ۱۴۰۰ تعهد بدهید!

اکنون با شکست ترامپ و آمدن بایدن، صورت کلی ماجرا تغییر کرده است، زیرا بازگشت امریکا به برجام مشکل اصلی نیست، بلکه مشکل اصلی این است که آیا ایران می‌خواهد برجام را ادامه دهد یا خیر؟ از این رو توپ مساله خارجی کشور به زمین ایران می‌افتاد و به‌طور طبیعی، این مساله به موضوع محوری چالش‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ تبدیل می‌شود.

روشن است که رای مردم به طور قطع در این چالش به سود منادیان برجام و ادامه دادن آن است و به طور طبیعی اصولگرایانی که در این سال‌ها چهار نعل در مسیر مخالفت با آن حرکت کرده‌ و شعار داده‌اند،شکست خواهند خورد. البته این به شرطی است که شاهد انتخاباتی رقابتی باشیم و اگر چنین رقابتی نباشد، نتیجه فرقی نمی‌کند و یکی از تندروها و دوستان اصولگرای آنان به آرزوی خود می‌رسد. رقابتی بودن و نبودن انتخابش نیز برایش اهمیتی ندارد همچنان که برای دوستان نماینده آنان اهمیتی ندارد.

با این حال از آنجا که این بخش از اصولگرایان این احتمال را می‌دهند که به عللی این انتخابات رقابتی برگزار شود و شانس آنان چون گذشته کم‌رنگ شود، در نتیجه درصدد هستند که احتیاط کنند و موضوع برجام را به نقطه غیر قابل برگشت برسانند و کاری را که ترامپ چند سال کوشید و نتوانست انجام دهد، اکنون به نام ایران و با یک قیام و قعود انجام دهند.

حتما بخوانید:  ظریف: من دارم به نتانیاهو حمله می‌کنم شما به من

هر چند بعید است که به مجلس اجازه داده شود که در این سطح از مسائل ورود موثر کند، در همین مدت نیز در موضوعات کم‌اهمیت‌تر چنین اجازه‌ای را نیافته‌اند چه رسد به موضوعات مهم، ولی فراموش نکنیم که کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند، لذا پیشنهاد می‌شود که مطابق آن داستان مشهور درباره ادعای دو زن درباره مادری یک کودک عمل شود که حاکم، حکم به نصف کردن کودک می‌دهد و مادر واقعی ازخیر ادعای خود می‌گذرد تا بلکه کودک زنده بماند. از این رو پیشنهاد می‌شود که اصلاح‌طلبان و سایر نیروهای خیرخواه ملت و کشورصریحا اعلام کنند که هیچ ادعایی در جریان انتخابات۱۴۰۰ نخواهند داشت و راه را به طور کامل برای این جریان بی‌مسوولیت و قدرت‌طلب باز می‌گذارند،مشروط بر اینکه از این اقدامات تخریبی دست بردارند و اجازه دهند برجام برگردد و اقتصاد و جامعه و مردم ایران نفسی تازه کنند و از این وضع موجود خلاص شوند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *