چند سال بعد، هر ایرانی، یک صف شیمی درمانی چند سال بعد، هر ایرانی، یک صف شیمی درمانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / چند سال بعد، هر ایرانی، یک صف شیمی درمانی

چند سال بعد، هر ایرانی، یک صف شیمی درمانی

برترین‌ها: جست و جو در سایت‌های تخصصی این حوزه نشان می‌دهد مازوت نوعی نفت کوره به شمار می‌آید که کیفیت پایین و ویسکوزیته بالایی دارد و در نیروگاه‌های حرارتی و موارد مشابه از آن استفاده می‌شود. در اروپا و ایالات متحده، ترکیب مازوت شکسته به گازوئیل تبدیل می‌شود. در گذشته، مازوت برای گرم کردن خانه‌ها در شوروی سابق و شرق دور مورد استفاده قرار می‌گرفت چراکه آن‌ها تجهیزات لازم برای تبدیل مازوت به سایر محصولات پتروشیمی را نداشتند. در کشورهای غربی به کوره‌هایی که از مازوت استفاده می‌کنند، کوره‌های ضایعات‌سوز نیز می‌گویند.

امسال نیز مانند سالهای گذشته سوزاندن مازوت دغدغه قدیمی اما مهمی را برای شهروندان و فعالان محیط زیست فرآهم آورده است.

برخی کاربران در واکنش به سرطان‌زا بودن سوزاندن مازوت چنین گفته اند:

محبوب گفت: مازوتی که ما مصرف می کنیم ۷ برابر استانداردهای جهانی آلوده کننده تر است و با توجه به آلودگی که این مازوت  ایجاد می کند ۱۰۰ درصد باعث ایجاد سرطان در افراد می شود«تنها در یک بازه زمانی کوتاه ۳۰۰ نفراز مردم منطقه، به دلیل فعالیت نیروگاه شازند اراک مبتلا به سرطان شده‌اند.

کاربر دیگری اضافه کرد: با این مازوت‌هایی که می‌سوزونن آخر مردم رو به سرطان مبتلا می‌کنن، ترجیح میدم تو سرما بمونم اما سرطان نگیرم.

ناصر در مورد سرطان‌زا بودن مازوت نوشت: این مازوت که در نیروگاههای ایران سوزانده می شود حداقل ۳.۵ درصد گوگرد خالص دارد. استاندارد جهانی این است که حتی برای مصرف توسط کشتی های اقیانوس پیما هم مازوت نباید بیشتر از نیم درصد گوگرد داشته باشد.

یعنی ریه های مردم ایران در معرض سوختن و سرطان  قرار گرفته است در حالیکه هفت و نیم برابر آلاینده تر از سوختی که در نقاط دوردست اقیانوسی هم مصرف آن ممنوع است.

حتما بخوانید:  سقوط سنگین شاخص بورس همچنان ادامه دارد

و البته باید اضافه کرد توزیع گازوئیل با میزان گوگرد چند صد برابر حد مجاز. به واقع کلانشهرهای ایران هر کدام الان یک پمپئی خفیف هستند.

علیرضا با انتشار این عکس‌ها از مازوت سوزی گفت: این دوتا عکس رو تو دو ‌روز مختلف از نیروگاه برق شهید رجایی قزوین‌گرفتم، این دود حاصل مازوتیِ که میسوزونه. درمورد خطرات بی شمار مازوت سوزی بخونید.

چند سال بعد، هر ایرانی، یک صف شیمی درمانی

چند سال بعد، هر ایرانی، یک صف شیمی درمانی

اسماعیل کهرم، فعال حفاظت از محیط زیست و استاد دانشگاه تهران در ارتباط با  سرطان و  مازوت سوزی در یادداشتی چنین نوشته است:  دلیل این حجم از آلودگی‌ای که مازوت ما ایجاد می‌کند، تحریم بودن کشور است. اگر ما لوازم و دستگاه‌های لازم را برای کمتر کردن این آلودگی را داشتیم کشور به این وضع نمی‌افتاد! میزان آلودگی این سوخت به حدی است که بدون هیچ اما و اگری اکثریت مردم را به سرطان مبتلا می‌کند! ما ۱۲ شهر در کشور داریم که مازوت در آن‌ها سوازنده می‌شود. ما در سال بسیاری از شهروندان‌مان را به‌دلیل سرطان ریه و مشکلات قلبی از دست می‌دهیم! ما باید با دنیا آشتی کنیم و نسبت به مسائل اقتصادی بیشتر ببینیم تا مردم حداقل اختیار سلامت‌شان را داشته باشند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *