چند پرسش اساسی درباره کیک‌های قرص‌دار چند پرسش اساسی درباره کیک‌های قرص‌دار | آوتاف
خانه / اخبار داغ / چند پرسش اساسی درباره کیک‌های قرص‌دار

چند پرسش اساسی درباره کیک‌های قرص‌دار

برترین‌ها: در روزهای گذشته پدیده کیک‌های حاوی قرص افکار عمومی را به خود مشغول کرده. وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروی همین وزارت درباره این کیک‌ها در چند نوبت توضیحاتی داده‌اند که بیش از روشنگری ابهامات را جدی‌تر کرده. مثلا این که گفته‌اند بسته‌ها خارج از خط تولید به قرص آلوده شده‌اند و این که چنین عملی خرابکاری بوده است.

اگر گفته می‌شد قرص‌ها برای قاچاق به کیک اضافه شده‌اند قابل درک بود. اگر چنین اتفاقی در مراکز تولیدی اتفاق می‌افتاد هم می‌شد تصور کرد که عده‌ای تبهکار قصد بدنام کردن تولیدات غذایی کشور را دارند یا نیات دیگری در سر داشته‌اند. اما در شرایط فعلی، چند پرسش به طور اساسی وجود دارد که بهتر است مسئولان سریع‌تر به آنها پاسخ بدهند و خیال مردم را راحت کنند.

چند پرسش اساسی درباره کیک‌های قرص‌دار

اول- یکی از سوالات جدی این است که چطور این قرص‌ها بیرون از خط تولید و خارج از مراکز صنعتی و غذایی به کیک‌ها اضافه شده‌اند. باز کردن بسته‌های کیک، قرار دادن قرص در آنها و بسته‌بندی دوباره کاری نیست که به راحتی و در حجم انبوه شدنی باشد. آیا دست دولت بیگانه در کار است؟ چنین کاری به شکل خانگی امکان‌پذیر است؟

دوم- توزیع این کیک‌ها حتی اگر از مجاری غیررسمی بوده، نباید غیرقابل ردیابی باشد. ظاهرا توزیع این بسته‌ها به شکل وسیعی انجام شده که در این حد خبرساز بوده. نهادهای نظارتی و اطلاعاتی چطور نمی‌توانند با گرفتن رد شبکه‌های توزیع به مجرمان اصلی دست پیدا کنند. این خیلی نگران کننده است که افرادی در کشور بتوانند مواد غذایی را اینگونه دستکاری کنند و امکان پیدا کردن آنها در چند روز نباشد.

حتما بخوانید:  عضو خبرگان: خرید زمین در متاورس جایز نیست

سوم- چرا برندهای معتبری که از محصولات‌شان سوء‌استفاده شده و نام‌شان هم شنیده می‌شود عکس‌العملی نشان نمی‌دهند؟ مدیران شرکت «ش.ع» و دیگر شرکت‌های مشهور باید با مردم صحبت کنند و نگرانی‌ها را رفع کنند. سکوت این صنایع نشانه چیست؟

چهارم- چرا عده‌ای برای خرابکاری باید به چنین اعمال سخت و عجیبی دست بزنند. اگر کسی بخواهد افکار عمومی را تحریک کند، نمی‌تواند مثلا همین کیک‌ها را مسموم کند؟ یا حتی به شکلی راحت‌تر گوشت و دیگر مواد غذایی غیر بسته‌بندی مثل میوه‌ها را به گونه‌ای مسموم کند که جان مردم به خطر بیفتد؟ گذاشتن قرص سرماخوردگی و مسکن، یا قرص آلرژی داخل کیک قرار است چه پیام و تهدیدی در بر داشته که ارزش داشته عده‌ای تن به این ریسک بدهند.

بالاخره قرار است چنین سوالاتی برای مردم جواب داده شوند یا این اتفاق هم می‌رود در سیاهه همه مسائلی که در کشور پیش می‌آید و بدون شفاف شدن به تاریخ سپرده می‌شود؟

شما خوانندگان محترم برترین‌ها هم اگر تمایل به مشارکت در این بحث دارید، ما را از نظرات خودتان بی‌بهره نگذارید.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

یک دیدگاه

  1. نمی دانم ربطی دارد یا نه اما چون شاید بتواند کمکی بکند گفتم حتما بگویم. در چند روز پیش حرکتی در عراق گویا اغاز شده بوده که به موارد خوراکی ایران نه بگویند و حتی در صورتی که منجر به گندیده شدن انها بشود هم هیچ خوراکی ایرانی نخرند. آیا همزمان انجام شدن این موارد نمی تواند به گونه ای مرتبط باشد؟ خدا اخر و عاقبت همه ما به خیر کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *