چین: کشتی‌های ما در آب‌های ایران حضور ندارند چین: کشتی‌های ما در آب‌های ایران حضور ندارند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / چین: کشتی‌های ما در آب‌های ایران حضور ندارند

چین: کشتی‌های ما در آب‌های ایران حضور ندارند

خبرگزاری ایرنا: وزارت امور خارجه چین و سازمان شیلات و ماهیگیری این کشور اعلام کردند که کشتی های ماهیگیری چینی در آب های ایران حضور ندارند.

بخش اطلاع رسانی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: کشتی های چینی در آب های ایران حضور ندارند و به دنبال ارسال درخواست مکتوب خبرنگار ایرنا، وزارت امور خارجه چین بیانیه ای منتشر و برای دفتر ایرنا در پکن ارسال کرد.

وزارت امور خارجه چین با انتشار این بیانیه نسبت به فعالیت صیادان و کشتی های چینی در آب های ایران اظهار بی اطلاعی کرد و تاکید نمود چین کشوری مسئول در امور شیلات است و هرگز اقدامات غیرقانونی در این زمینه را برنمی تابد.

چین: کشتی‌های ما در آب‌های ایران حضور ندارند

در بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است: پکن هرگز اجازه نمی دهد فعالیت های غیرقانونی شیلات و ماهیگیری در آبهای دیگر کشورها از جمله ایران صورت گیرد و با آن برخورد می کند.

این بیانیه با اشاره به اینکه پکن تلاش زیادی کرده است تا هر اقدام غیرمسئولانه ای را متوقف کند، تصریح می کند چین به سختی برای تقویت دانش ماهیگیران خود تلاش می کند.

این بیانیه ادامه می دهد: چین دوره های آموزشی مدیریتی برای ماهیگیران در نظر گرفته است و به آنها آموزش می دهد تا با قوانین دیگر کشورها آشنا شده و مقررات را مراعات کرده و شیلات و ماهیگیری قانونی داشته باشند.

وزارت امور خارجه چین ابراز امیدواری می کند که کشورهای دیگر نیز حقوق و منافع مشروع و امنیت ماهیگیران را تامین کنند و مورد حراست قرار دهند.

در این بیانیه تاکید شده است که چین از ارتباط و همکاری با کشورهای ذی ربط برای برقراری نظم شیلات در فرایند عادی استقبال می کند.

حتما بخوانید:  کری: احتمال جنگ آمریکا با ایران بیشتر شده

سازمان شیلات چین: در آبهای ایران حضور نداریم

مقامات اداره کل امور بین الملل سازمان شیلات و ماهیگیری چین نیز با قراردادی میان شیلات ایران و چین در این مورد اعلام کردند: قراردادی برای حضور در آب های ایران نداریم.

یکی از مقامات سازمان شیلات چین در واکنش به سئوال ایرنا مبنی بر اینکه گزارش های رسانه ای نشان می دهد که کشتی های چینی بدون رعایت استانداردهای جهانی و با استفاده از کشتی های ترال، اقدام به صیادی در آب های ایران می کنند، ضمن رد فعالیت چینی ها در آب های ایران می گوید: اگر چنین است چرا پلیس دریایی ایران این صیادان را دستگیر، دادگاهی و جریمه نمی کند.

وی می افزاید: شیلات چین با خیلی از کشورها، قرارداد صید ماهی دارند و هر بار که صیادان چینی دچار تخلفی شده اند، پلیس دریایی این کشورها ، کشتی های آنها را توقیف و صیادان را جریمه سنگین کرده است پیشنهاد می کنم اگر صیادان هر کشوری حتی چین در آبهای ایران حضور دارند و دچار تخلفی شده اند با آنها به صورت قانونی برخورد شود.

این مقام سازمان شیلات چین در پاسخ به این سئوال که آیا امکان حضور کشتی ها و شرکت های خصوصی ماهیگیری چینی در آب های جنوب ایران وجود دارد، تصریح می کند: به صورت رسمی ما چنین قراردادی نداریم اما از حضور کشتی های خصوصی و یا صیادان چینی که ممکن است با پیمانکاران و شرکت های خصوصی ایرانی همکاری داشته باشند اطلاعی ندارم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *