کامرانی‌فر: ایران-عراق شاید بدون تماشاگر! کامرانی‌فر: ایران-عراق شاید بدون تماشاگر! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / کامرانی‌فر: ایران-عراق شاید بدون تماشاگر!

کامرانی‌فر: ایران-عراق شاید بدون تماشاگر!

جماران: مطابق انتظار فدراسیون فوتبال رویه‌ای کاملا مشابه با دیدار ایران – کره جنوبی گرفته که احتمالا به خالی بودن ورزشگاه آزادی خواهد انجامید.

کامرانی‌فر: ایران-عراق شاید بدون تماشاگر!

در شرایطی که پیش از این اعلام شده بود که حضور حداقل ده هزار تماشاگر در دیدار برابر عراق آزاد است، فدراسیون که از مدتی پیش با اما و اگر نسبت به این مساله واکنش داده بود روز به روز سیگنال های منفی اش شدت پیدا می کند و حالا دبیر فدراسیون اعلام کرده اصلا مشخص نیست در بازی عراق تماشاگری در ورزشگاه حضور داشته باشد.

کامرانی فر دلیل این مساله را اوج گیری مجدد سویه اومیکرون عنوان کرده اما این دلیل در حالی از سوی او مطرح شده که او اساسا صلاحیت و شایستگی اظهارنظر درباره مسائل پزشکی را ندارد.

سویه اومیکرون این روزها در کشور وجود دارد اما همچنان وضعیت کشور اکثر شهرهای ایران از جمله تهران از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا آبی اعلام شده است. پس اگر قرار باشد حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی به مسائل بهداشتی ربط داده شود، باید از سوی وزارت بهداشت اعلام شود. و نکته واضح تر این که اگر قرار باشد از حضور تماشاگران در ورزشگاه جلوگیری شود، پیش از آن باید تمام اماکن پرخطرتر نظیر سینماها، کنسرت ها، باشگاه های ورزشی، سالن ها و .. به حالت تعطیل در آید.

رویه فعلی فدراسیون دقیقا مشابه کاری است که چند ماه پیش برابر کره جنوبی انجام داد و سرانجام نتیجه ورزشگاه خالی بود که در دو امتیاز از دست رفته در خانه هم بی تاثیر نبود. حالا در شرایطی که معاون رئیس جمهور خبر از حضور بانوان در ورزشگاه می داد، بالکل حضور تماشاگران در اما و اگر قرار دارد.

حتما بخوانید:  قاب شگفت‌انگیر هابل از دو کهکشان در حال برخورد

اینفانتینو، رئیس فیفا یکی از چهره هایی است که احتمال دارد به ایران سفر کند و بازی تیم ملی را از نزدیک تماشا کند. هیچ بعید نیست که مسئولان فدراسیون با بهانه جویی کرونا، در انتظار قطعی شدن حضور او هستند. چرا که گفته می شود ایران تعهداتی به فیفا بابت حضور تماشاگران زن در ورزشگاه داده و مسلما این تعهد در مقابل چشمان رئیس فیفا قابل شکستن نیست!

پیش از این فدراسیون با شانه خالی کردن از مسئولیت همه چیز را متوجه وزارت بهداشت می دانست و پس از این که این وزارتخانه رسما مجوز را صادر کرده مشکلاتی نظیر فراهم نبودن زیرساخت ها و امکان اجرای پروتکل ها عنوان شده بود، اما با توجه به فرصت مناسبی که صدور مجوز در اختیار مسئولان فدراسیون قرار داد این بهانه ها هم ره به جایی نبرد و حالا سویه اومیکرون سوژه شده است.

منطقا با تکرار مو به موی اتفاقات پیش از بازی با کره جنوبی، نتیجه ای جز خالی بودن ورزشگاه در بازی با عراق انتظار فوتبال ایران را نمی کشد. این یعنی به دلیل یک سری ملاحظه کاری های شفاف نشده، ملی پوشان ایران جشن صعود احتمالی را باید با سکوهای خالی ورزشگاه قسمت کنند.

آخرین بار تیم ملی ایران در مقابل کامبوج در مهرماه ۹۸ توانست در مقابل تماشاگران به میدان برود که آن دیدار با برد ۱۴ گله یوزها همراه بود.

فدراسیون فوتبال فقط در صورتی می تواند حضور تماشاگران در بازی را منتفی کند که نامه رسمی و مستقیم از وزارت بهداشت درباره این ممنوعیت منتشر شود. در این صورت این خرده به مسئولان بهداشتی کشور وارد است که چرا پیش از تعطیلی اماکن مسقف و پرخطر، به سراغ ورزشگاه آزادی آمده اند و بر اساس چه پروتکلی حضور ده درصدی در فضای باز در محیطی به وسعت چند هکتار را پر خطرتر از تجمع ۲۰۰ نفری در سالن سینما با مساحت ۳۰۰ متر مربع می دانند!

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *