کلانتری: منعی برای بانوان در فصل گاوبانگی نداریم کلانتری: منعی برای بانوان در فصل گاوبانگی نداریم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / کلانتری: منعی برای بانوان در فصل گاوبانگی نداریم

کلانتری: منعی برای بانوان در فصل گاوبانگی نداریم

ایسنا: رییس سازمان محیط زیست گفت: هیچگونه بخش‌نامه‌ای برای منع حضور زنان در مناطق چهارگانه محیط زیستی و فصل گاوبانگی (از اواسط شهریور تا مهرماه) صادر نشده است.

عیسی کلانتری امروز در حاشیه نشست احیای دریاچه ارومیه در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا سازمان حفاظت محیط زیست بخشنامه‌ای برای منع حضور زنان در مناطق چهارگانه محیط زیستی صادر کرده است، گفت: چنین چیزی اصلا وجود ندارد و سازمان حفاظت محیط زیست هیچ مشکلی با حضور زنان در مناطق خود و مراسم موسوم به گاوبانگی ندارد.

دریاچه ارومیه قطعا تا سال ۱۴۰۶ احیا می شود

به گفته وی حراست یک استان با این ماجرا سلیقه‌ای برخورد کرده است اما به هیچ عنوان منعی برای حضور زنان وجود ندارد.

طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر اینکه سازمان محیط زیست حضور زنان در مناطق چهارگانه را ممنوع اعلام کرده، منتشر شده است همچنین گفته می‌شد که حضور زنان در فصل موسوم به گاوبانگی ممنوع شده است. فصل گاوبانگی به دوره جفت گیری مرال ها گفته می شود که از نیمه شهریور تا نیمه مهرماه به مدت یک ماه ادامه دارد.

رییس سازمان محیط زیست در ادامه ضمن اشاره به مشکلات پسماند در استان‌های شمالی کشور گفت: سال اول مدیریت من در سازمان حفاظت محیط زیست یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای مدیریت پسماندها در شمال کشور بودجه درنظر گرفته شد ولی مجلس وقت این پول را برداشت و در جای دیگری هزینه کرد. اگر این اتفاق نمی‌افتاد اکنون بخش زیادی از مشکلات در این حوزه حل می‌شد اما جاهای دیگری قدرت بیشتری داشتند و پول را بردند و شمال ماند و پسماندهایش.

حتما بخوانید:  سینمای قبل از انقلاب غیرقابل دسترس شد!

به گفته کلانتری اکنون حل مشکلات پسماند به ویژه در شمال کشور از طریق صندوق توسعه محیط زیست پیگیری می‌شود اما برای حل این مشکل نیاز به زمان است.

وی در ادامه درباره وقف جنگل‌های آق مشهد و کوه دماوند اظهار کرد: جنگل انفال است و قابل وقف نیست. در عرصه ۵۶۰۰ هکتاری آق مشهد ۴۰۰ هکتار مسثنیات وجود دارد که اگر قرار بر وقف باشد تنها این قسمت می‌تواند وقف شده باشد نه عرصه ۵۶۰۰ هکتاری.

معاون رییس جمهوری در پایان گفت: اگر اوقاف جنگلی را تصرف کرده باشد غیرقانونی است و باید خلا ید شود. درمورد دماوند نیز همینطور است. ارتفاع ۴۵۰۰ متر به بالا اثر طبیعی ملی است و نباید وقف شود. اسنادی که برای وقف جنگل و کوه وجود دارد باید طبق قانون و شرع باطل شود و سازمان جنگل‌ها نیز باید بتواند حق خود را بگیرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *