گردهمایی فرهنگی ایرانی‌ها در کانادا لغو شد گردهمایی فرهنگی ایرانی‌ها در کانادا لغو شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / گردهمایی فرهنگی ایرانی‌ها در کانادا لغو شد

گردهمایی فرهنگی ایرانی‌ها در کانادا لغو شد

برترین‌ها: فستیوال تیرگان در کانادا طی اطلاعیه ای اعلام کرد: در طول هفته های گذشته تحولات مهمی پیرامون ایران و ایرانیان رخ داده که همگی ما را در برابر چالش های سخت و حساسی قرار داده است. این موضوع به ویژه خانواده بزرگ تیرگان که خود را میزبان جامعه در جشنواره های فرهنگی می داند با احساس مسئولیتى فراتر از معمول روبرو نموده است.

از آغاز پیدایش ویروس کورونا در کانادا، مدیریت تیرگان از تمامی کارگروههای سازمان درخواست کرد تا به گردآوری اطلاعات مورد نیاز در تمام سطوح برای گرفتن تصمیم مناسب بپردازند.

این اطلاعات شامل وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت کانادا در کشور، نرخ گسترش آن در جهان، تعهدات ما در قبال داوطلبین، هنرمندان، حامیان مالی، سازمان های مرتبط، متخصصین و ارائه دهنده های محصولات و خدمات گوناگون، ونهایتا آگاهی از نظرها و صلاحدید جامعه ایرانی و جامعه بزرگتر بودند.

بدیهی است که فرایند تصمیم گیری درسازمانی به گستردگی تیرگان با بیش از پانصد داوطلب، دهها هنرمند، تعداد زیادی از حامیان حقیقی و حقوقی، ارتباط و همکاری با ارگانها و سازمانهای متعدد، پیچیده تر از معمول بوده و نیاز به زمان بیشتری دارد و هرگونه تغییر در برنامه هایی که تنظیم آنها ماهها بطول انجامیده و عوامل زیادی دربرگزاری آنها دخالت دارند می بایست با آگاهی و درایت و در یک هماهنگی جمعی صورت پذیرد.

با کوششهاى کارگروه های تیرگان، نشستی متشکل از هیئت مدیره، مدیران اجرایی و تعدادی از دست اندرکاران در غروب چهارشنبه چهارم مارس ۲۰۲۰ در دفتر تیرگان برگزار شد و گزارش مبسوطی شامل موارد زیر ارائه گردید:

حتما بخوانید:  ۸عضو خانواده در یک تصادف کشته شدند

۱-مشورت با سازمان بهداشت تورنتو ۲- گزارش گروه برنامه ریزی ۳- گزارش گروه تولید و فنی ۴- گزارش گروه اجرایی و لجستیک ۵- نظرسنجی غیر مستقیم از اعضای خانواده تیرگان و جامعه ایرانی-کانادایی ۶- گزارش مالی کارگروه های مربوطه هیئت مدیره پس از شنیدن گزارشهای مختلف و بحث و تبادل نظر با یکدیگر، با در نظر گرفتن کلیه جوانب به ویژه حفظ سلامت و آرامش خاطر جامعه، وهمزمان اهمیت به اهداف سازمان مبنى بر ایجاد همبستگى بین ایرانیان و پاسدارى و گسترش فرهنگ و هنر ایران تصمیم گرفت که جشنواره را به صورتی کاملا متفاوت از گذشته و به شرح زیر برگزار کند: – چهارمین جشنواره نوروزى تیرگان به صورت مرسوم هرسال و با حضور فیزیکى مخاطبان برگزار نخواهد شد. – با توافق هنرمندان یک یا چند برنامه از میان برنامه ها انتخاب شده و به صورت زنده و یا ضبط شده در زمانى از پیش اعلام شده بعنوان جشن نوروزى تیرگان پخش خواهد شد. برنامه ای که به قربانیان سرنگونی پرواز ۷۵۲ اهدا شده است نیز جزء این برنامه ها خواهد بود.

تعداد دیگرى از برنامه هاى جشنواره بویژه کنسرت ها، پس از توافق با هنرمندان و مرکز هنرى مریدین در ماه هاى آینده در سال جارى بصورت مجزا به اجرا در خواهند آمد.

افرادی که بلیتهای برنامه های مختلف جشنواره را تهیه کرده اند می توانند با گیشه مرکز هنری مریدین تماس گرفته و بلیتهای خود را پس دهند.

نوروز امسال تلاش خواهیم کرد تا با پخش آنلاین برنامه های زنده و ضبط شده به خانه های شما بیاییم و همه با هم این دوران پرچالش را نیز با همدلی سپری کنیم و نوروز، میراث فرهنگی نیاکانمان را، جشن بگیریم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *