گشت‌زنی بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز خاورمیانه گشت‌زنی بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز خاورمیانه | آوتاف
خانه / اخبار داغ / گشت‌زنی بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز خاورمیانه

گشت‌زنی بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز خاورمیانه

ایسنا: ارتش آمریکا امروز، یکشنبه اعلام کرد، دو بمب‌افکن استراتژیک خود از نوع “بی- ۵۲” استراتوفورترس خود را برای گشت‌زنی هوایی چند ملیتی به حریم هوایی خاورمیانه اعزام کرده است.

به نقل از آر تی، فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این گشت زنی با هدف “بازدارندگی دشمن و اطمینان بخشی به هم‌پیمانان و شرکا با تعهد ارتش آمریکا به حفظ امنیت منطقه” انجام می‌شود.

گشت‌زنی بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز خاورمیانه

فرماندهی آمریکا اشاره کرد، هواپیماهای وابسته به دولت‌های شریک از جمله رژیم صهیونیستی، عربستان و قطر این دو بمب‌افکن و نیز جنگنده‌های نیروی هوایی آمریکا را در این گشت زنی همراهی می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است، این گشت زنی چهارمین حضور بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا در منطقه از ابتدای سال جاری میلادی است.

همچنین به گزارش اسپوتنیک، ناظران هوانوردی آمریکایی و انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی گزارش دادند که دو بمب افکن استراتژیک بی-۵۲ که قادر به حمل بمب هسته‌ای هستند، یکشنبه پروازی بدون توقف از ایالات متحده به خاورمیانه انجام دادند و بازگشتند.

گزارش شده است که این ماموریت به وضوح نشان دهنده نمایش قدرت در منطقه خلیج فارس بوده است.

بر اساس اطلاعات بدست آمده دو فروند بمب افکن استراتژیک بی-۵۲ از پایگاه هوایی مینوت (داکوتای شمالی) پروازی را بر فراز اقیانوس اطلس انجام داده و با گذر از جبل الطارق، دریای مدیترانه، اسرائیل، اردن، عربستان سعودی در خلیج فارس در منطقه خاورمیانه به گشت زنی پرداختند و سپس بازگشتند.

این پرواز طولانی و رفت و برگشت دو بمب افکن از طریق اقیانوس اطلس به خاورمیانه، توسط هواپیماهای سوخت رسان KC-۱۳۵R و KC-۱۰A آمریکایی پشتیبانی شد و در طول پرواز بر فراز خاورمیانه جنگنده‌های اف-۱۶ آنها را همراه کردند.

حتما بخوانید:  فروش ۴۰۰ میلیونی سینما در بازی ایران - مراکش

ارتش رژیم صهیونیستی نیز تصاویری از جنگنده‌های وابسته به خود را به همراه دو بمب‌افکن‌های آمریکایی در این گشت‌زنی منتشر کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *