یادمانِ شب؛ دنیای قرمز کلاه، فروغ عصیان‌ها یادمانِ شب؛ دنیای قرمز کلاه، فروغ عصیان‌ها | آوتاف
خانه / اخبار داغ / یادمانِ شب؛ دنیای قرمز کلاه، فروغ عصیان‌ها

یادمانِ شب؛ دنیای قرمز کلاه، فروغ عصیان‌ها

برترین‌ها: امروز هشتاد و پنجمین سال روز تولد شاعر بزرگ معاصر، فروغ فرخزاد و سومین سال روز درگذشت دنیا فنی‌زاده، فرزند پرویز فنی زاده هنرپیشه سرشناس سینما و تلویزیون ایران است.

فروغ در ظهر ۸ دی‌ماه ۱۳۱۳ در خیابان معزالسلطنه کوچه خادم آزاد در محله امیریه تهران از پدری تفرشی و مادری کاشانی‌تبار به دنیا آمد. 

احمد شاملو شاعر معاصر درباره فروغ می‌گوید: “شاعری که پس از تولد دوباره خویش بیش از پنج یا شش سال نزیست، اما با مجالی که بی‌رحمانه اندک بود توانست به صورت یکی از درخشان‌ترین چهره‌های شعر امروز تثبیت شود. با مرگ او موسیقی درخشانی که خاص شعر معصومانه‌اش بود غیرقابل تقلید ماند و از گسترش بازایستاد”

یادمانِ شب؛ دنیای قرمز کلاه، فروغ عصیان‌ها

امروز همچنین سومین سالگرد درگذشت دنیا فنی زاده است که دو دهه زندگی خود را با هنر فوق‌العاده‌ش در عروسک گردانی کلاه قرمزی، خنده بر لب کودکان و بزرگسالان آورد.

وی که از سرطان رنج می‌برد، سرانجام صبح ۸ دی‌ماه ۱۳۹۵ در سن ۴۹ سالگی از دنیا رفت.

یادمانِ شب؛ دنیای قرمز کلاه، فروغ عصیان‌ها

از او پرسیده بودند که “اگر کلاه‌قرمزی باشد و شما نباشید”، گفته بود: «دو جور نبودن هست. این‌ که من کلا نباشم که این را فقط خدا می‌داند یا این‌ که من دیگر عروسک‌گردانش نباشم. غم‌انگیز است.

نه این‌ که تازه با این مسئله روبه‌رو شده باشم. قبلا هم به آن فکر کرده‌ام. اگر روزی گروهم که با آنها کار می‌کنم صلاح بدانند که کنار کلاه‌قرمزی نباشم، قبول می‌کنم. فقط یک خواهش از آنها دارم: این‌ که اجازه دهند در کار باقی بمانم، حتی اگر قرار نباشد عروسک‌گردانی کنم.»

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  ایلان ماسک ۲۷میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد!

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *