یارانه میلیاردی برای استخر‌های لاکچریِ تهران یارانه میلیاردی برای استخر‌های لاکچریِ تهران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / یارانه میلیاردی برای استخر‌های لاکچریِ تهران

یارانه میلیاردی برای استخر‌های لاکچریِ تهران

خبرگزاری فارس در خبری نوشت: روزی ۱۲ میلیارد ریال یارانه برای پر کردن استخر خانه‌ها در شمال تهران هزینه می‌شود!

احتمالا گذر هر شهروند تهرانی، حداقل یک‌بار به مناطق شمالی ۱ تا ۳ خورده و چشمشان به جمال پر زرق برق واحد‌های مسکونی ویلایی آن مناطق افتاده است. خانه‌های پر دار و درختی که استخر، سونا و جکوزی تنها بخش کوچکی از امکانات آن به حساب می‌آید.

یارانه میلیاردی برای استخر‌های لاکچریِ تهران

محمدرضا بختیاری، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

* چند وقت پیش در حال عبور از همین مناطق بودم که متوجه شستشوی فضای سبز و حیاط توسط صاحب یکی از این منازل شدم. پس از اینکه نسبت به حرکت این شهروند اعتراض کردم، پاسخ داد به شما مربوط نیست و پولش را می‌دهم.

* ۲۰ درصد مشترکین شهر تهران به صورت متوسط و کمی بیشتر از متوسط مصرف می‌کنند، ۱۵ درصد پرمصرف هستند و ۵ درصد که شامل مناطق ۱، ۲ و ۳ شهر تهران می‌شود، بسیار پرمصرف هستند. ۶۰ درصد مردم نیز کم‌مصرف هستند.

* راه حل این مشکل، فرهنگ‌سازی و واقعی کردن بهای هر متر مکعب آب است، زیرا در حال حاضر مردم تنها ۲۵ درصد بهای تمام شده آب را می‌پردازند.

* موید مصرف بی‌رویه آب در مناطق ۱ تا ۳ تهران است، اما به راستی ساکنین این مناطق مرفه نشین تا چه میزان از بودجه دولتی را به واسطه مصرف آب از آن خود می‌کنند. به استناد جزئیات مطرح شده در آمار، میزان مصرف روزانه استان تهران معادل ۱.۳ برابر دریاچه چیتگر است. به عنوان مثال در تاریخ ۲۵ شهریور و ظرف تنها ۱ روز معادل ۳ میلیون و ۴۳۱ هزار متر مکعب آب در تران مصرف شده است. با توجه به اینکه ۳۸ درصد از میزان مصرف آب در استان تهران به بخش خانگی و شرب تعلق دارد. ساکنین پایتخت در مدت یک روز ۱ میلیون و ۳۰۴ هزار متر مکعب آب مصرف کرده‌اند.

حتما بخوانید:  پلیس: درگیری کازرون یک کشته داشت

* به استناد آمار، ۴۷ درصد از میزان مصرف آب بخش خانگی مرتبط با استفاده پر مصرفین است که در مناطق ۱ تا ۳ شهر تهران ساکن هستند. یک حساب سر انگشتی مشخص می‌کند.

* ضرب میزان یارانه دولتی در تامین هر متر مکعب آب در میزان مصرف مناطق ۱ تا ۳ تهران، این نکته را روشن می‌سازد که در هر روز ۱ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان از بیت المال صرف پر کردن آب استخر‌های مناطق مرفه نشین تهران و آبیاری فضای سبز این واحد‌های مسکونی می‌شود.

* توجه به آمار و محاسبات مطرح شده مشخص کننده این امر است که بخش عمده از یارانه‌های دولتی به جیب اقشار پردرآمد رفته و صرف موارد غیرضروری می‌شود. در حقیقت، ساکنین مناطق ۱ تا ۳ تهران در حالی سرانه مصرف ۴۳۰ لیتر آب به ازای هر نفر را دارند که در برخی از مناطق جنوب شرقی این کشور سرانه مصرف آب تنها ۱۵ لیتر به ازای هر نفر است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *