یک روزنامه: ای کاش ظریف بعد از ۱۴۰۰ هم بماند یک روزنامه: ای کاش ظریف بعد از ۱۴۰۰ هم بماند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / یک روزنامه: ای کاش ظریف بعد از ۱۴۰۰ هم بماند

یک روزنامه: ای کاش ظریف بعد از ۱۴۰۰ هم بماند

روزنامه آفتاب یزد در یادداشتی با اشاره به برکناری وزیر امورخارجه عمان خواستار تقدیر ویژه از ظریف و ادامه وزارت او بعد از ۱۴۰۰ شد.

یک روزنامه: ای کاش ظریف بعد از ۱۴۰۰ هم بماند

این روزنامه نوشت: 

* وقتی می‌بینم برکناری یوسف بن علوی از پستی که ۲۴ سال آن را در اختیار داشته بازهم ذره‌ای از اعتماد و احترام به او دچار نادیده انگاری نمی‌شود، دچار تردیدی عظیم می‌شوم که نمی‌شود با امثال«ظریف» به گونه‌ای دیگر رفتار کرد؟! یعنی در دهه ی چهارم انقلاب، همچنان متوجه نشده‌ایم که دستگاه دیپلماسی نمی‌تواند و نباید در حوزه ی چالش‌های سیاسی و بازی‌های داخلی دچار نادیده‌انگاری و حتی رنج شود؟!

* یوسف بن علوی نه تنها با دکتر ظریف که با دکتر ولایتی نیز رفاقتی دیرینه داشت، اصلاً با این دو که پشت میز مذاکره و چاره اندیشی می‌نشستند موجی از آرامش و اعتماد در چهره حاضران موج می‌زد؛ چرا؟ چون زبان دیپلماسی زبانی ورای بازی‌های چپ و راستی و دعواهای«حیدری ـ نعمتی» است.

* دولت آخرین سال ماموریت و مسئولیت خود را آغاز کرده است کمتر از ۳۶۵ روز دیگر، حسن روحانی باید دو دستی عنان اختیار پاستور را به رئیس جمهور بعدی بسپارد و آن رئیس جمهور قطعا با خود ۱۷ وزیر و چندین و چند معاون و همراه خواهد آورد اما‌ای کاش بشود همچنان با ظریف و تیمی که او با خون دل خوردن گرد هم آورده ادامه مسیر داد کهبر این عقیده‌ام و روی سخنم نیز با بزرگان این سرزمین است که امثال ظریف، امثال یوسف بن علوی و سرگئی لاوروف‌ها در عالم سیاست کم پیدا می‌شوند که برای حفظ منافع ملی و منطقه‌ای خود هم عِرق داشته باشند و هم سواد و تجربه.

حتما بخوانید:  وریا غفوری: اردوغان فاشیست است

* القصه! بن علوی رفت، لاوروف و ظریف نیز می‌روند اما این حرف همین جا به یادگار بماند که باید دیدگاه‌های سیاسی خود را حداقل در حوزه ی دیپلماسی و سیاست خارجه تغییر دهیم آن هم وقتی داریم در دنیای پر از پیچیدگی و یاس و چندلایگی به سر می‌بریم. جهان، ایران و مواضع ایران را می‌شناسد و بدان احترام گذاشته و خواهد گذاشت اما جهان، دیپلماسی نیز ظریف را و سواد و دانایی دیپلماتیکی او را نیز می‌شناسد و به آن احترام می‌گذارد اصلا با حفظ و مراقبت از چهره‌های ماندگار و ارزشمندی مثل دکتر ظریف به جهانیان اعلام خواهیم کرد اقتدار و دیپلماسی اقتدار جمهوری اسلامی ایرانی همانی است که سال‌ها می‌شناسید همانی که بارها محمدجواد ظریف برای شما تبیین و تحلیل کرد… خلاصه این که قدر ظریف را بدانیم ضرر نمی‌کنیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *