۱۷۰ کشته؟ کیهانی‌ها که همه‌کاره مملکت نیستند ۱۷۰ کشته؟ کیهانی‌ها که همه‌کاره مملکت نیستند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ۱۷۰ کشته؟ کیهانی‌ها که همه‌کاره مملکت نیستند

۱۷۰ کشته؟ کیهانی‌ها که همه‌کاره مملکت نیستند

برترین‌ها: در حالی که بیش از یک ماه از حوادث آبان ماه در کشور می‌گذرد، هنوز آمار دقیق و رسمی در مورد کشته‌شدگان این اعتراضات منتشر نشده است. امروز ۱۰ دی‌ماه ۹۸، سخنگوی قوه قضاییه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران بار دیگر اعلام تعداد کشته‌شدگان را به آینده‌ای نامعلوم موکول کرد.

در این مورد از طرف رسانه‌های بیگاه اعداد مختلفی اعلام شده است. آخرین تعداد کشته‌شدگان به روایت سازمان عفو بین‌الملل حداقل ۳۰۴ کشته است. خبرگزاری رویترز هم در گزارشی به نقل از منابع ناشناس از ۱۵۰۰ کشته خبر داد که با واکنش و تکذیب مسئولان در داخل کشور مواجه شد.

اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در توضیح این ادعاها می‌گوید:« شاهد دروغ سازی ها و جعل اخبار از ناحیه رسانه های بیگانه هستیم. اینها متخصص جعل خبر در دنیا هستند و اکاذیبی را اعلام می کنند که به هیچ عنوان امار اعلامی آنها با واقعیت انطباق ندارد. اینکه در حوزه داخلی گفته شده دادستانی باید امار را اعلام کند این نیز اشتباه است. در این حوزه مسئولیت با شورای امنیت و دبیرخانه این شورا است و سیاست‌هایی در رابطه با بررسی جانباختگان اعلام شد.

در وضعیت اغتشاشات کسانی که جان باختند توسط اشرار بوده و اسلحه سازمانی نیروهای مسلح نبود. نتیجه بررسی‌ها توسط شورای امنیت کشور و دبیرخانه آن ارائه خواهد شد. ما به عنوان دستگاه قضا هر انچه اطلاعات نیاز داشتند در اختیار این مراجع قرار دادیم.» احتمالا تنها آمار قابل بررسی که در داخل کشور منتشر شده مربوط به نشریه پاسدار اسلام است.

سعدالله زارعی نویسنده کیهان در پاسدار اسلام نوشته است : «یک گزارش بیانگر آن است که ورود جدی نیروی انتظامی در روز یکشنبه تأثیر زیادی در مهار تخریب‌ها داشت. تعداد کشته‌های این سه روز حدود ۱۷۰ نفر بود.» نشریه ‎پاسدار اسلام متعلق به دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم به مدیر مسئولی محمد حسن ‎رحیمیان است. این مطلب و آمار هم بدون واکنش نبود. برای نمونه پروانه سلحشوری نماینده تهران که با انتقاد از انتشار این مطلب می‌گوید:«مگر یک سرمقاله نویس به چه منابعی دسترسی دارد که آمار جان باختگان را اعلام می‌کند.»

حتما بخوانید:  ملی‌پوش ایرانی درگیر ویروس کرونا شد

پروانه سلحشوری در واکنش به گزارش منتشر شده مبنی بر کشته شدن ۱۷۰ نفر در سه روز اول اعتراضات آبان ماه از سوی سعدالله زارعی گفت: «سرمقاله نویس یک روزنامه یا ماهنامه چه دسترسی به آمارمحرمانه دارد ضمن اینکه اگر مراجعی هم به آنها این آمار را داده باشند باید قبل از آن پاسخگوی نمایندگان مجلس باشند؛ مگر می شود به آمار یک “سرمقاله نویس” استناد کرد.

بر فرض صحیح بودن این آمار چگونه است که این افراد می توانند به راحتی به برخی از منابع دسترسی داشته باشند و روی آن گزارش بنویسند در حالی که نمایندگان مجلس از دسترسی به آمار کشته و بازداشت شدگان محروم هستند.

اگر یک خبرنگاری غیر از افرادی که دسترسی به اخبار محرمانه دارند آمار را بیان می کرد متهم به تشویش اذهان عمومی می شد. اصلاً مگر می شود به آمار یک نشریه استناد کرد. چرا یک نماینده مجلس به آمار دسترسی ندارد! چرا قوه قضاییه آمار رسمی را اعلام نمی کند! کیهانی ها که همه کاره این مملکت نیستند، مملکت قانون دارد.»به نظر می‌رسد تا زمان انتشار آمار رسمی کشته‌شدگان حوادث آبان و حتی پس از آن اختلاف بر سر منابع، تعداد کشته‌ها و راویان ماجرا ادامه داشته باشد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *